وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

تب

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۱۳ ق.ظ

جوراب‌های آغشته به آب‌ لیموترش؛
 
در این روش نیز توصیه‌ می‌شود که جوراب‌های کودک خود را در محلول آب لیموترش تازه و آب ولرم خیس کنید و به او بپوشانید. این کار تب را کاهش می‌دهد و کودک را آرام می‌کند. همچنین این کار را می‌توانید با یک دستمال تمیز نیز انجام دهید و آن را روی پاهای کودک بگذارید تا تب او پایین بیاید.
 
4. پارچه آغشته به سفیده تخم‌مرغ؛
 
حوله یا پارچه تمیزی را به سفیده تخم‌مرغ و ترجیحا سفیده تخم‌مرغ ارگانیک آغشته کرده و آن را روی پاهای کودک خود قرار دهید تا سفیده کاملا خشک شود. برای کودکان، دو تا سه سفیده تخم مرغ کافی است اما برای فرد بزرگسال می‌توانید تا پنج عدد سفیده نیز استفاده کنید. سفیده‌های تخم‌مرغ حرارت اضافی بدن را از پاها خارج می‌کنند و دمای بدن را پایین می‌آورند. اگر فرد مبتلا به تب به تخم‌مرغ آلرژی دارد می‌توانید از ورقه‌های سیب‌زمینی استفاده کرده و آن‌ها را روی پاهای بیمار بگذارید تا به افت‌ دمای بدن کمک کند.
 
5. خمیر سیر؛
 
سیر واقعا دارویی شفابخش است و خاصیت ضد قارچی، ضد ویروسی و آنتی‌باکتریال دارد و می‌تواند به کاهش تب کمک کند. سیر را بکوبید و آن را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید تا به خمیری نرم تبدیل شود. سپس این خمیر را روی پاهای کودک بگذارید. توجه کنید که روی برخی از قسمت‌های پاها باید برای خروج حرارت از بدن باز بماند. با باند تمیزی قسمت‌های آغشته به خمیر سیر را ببندید و شب تا صبح آن را به همین حالت بگذارید تا تب کودکتان پایین بیاید.معمولا وقتی در بدن عفونت دیده می شود فرد تب می کند.تب نشان دهنده وجود یک اتفاق غیرعادی در بدن شماست.در واقع در بزرگسالان تب ناخوشایند است اما معمولاً نگران کننده نیست، مگر اینکه به 4/39 درجه سانتیگراد یا بالاتر برسد. برای شیرخواران و کودکان نوپا، افزایش مختصر دما ممکن است نشان دهنده یک عفونت جدی باشد.بدانیدکه  تب طی چند روز از بین می رود. بعضی داروهای OTC (داروهایی که نیاز به نسخه پزشک ندارند) تب را کاهش می دهند اما برخی اوقات بهتر است تب درمان نشود. به نظر می رسد که تب نقش کلیدی در کمک به بدن برای مقابله با تعدادی از عفونت ها داشته باشد.
تب،درمان تب


 تب

reference : http://www.bisms.ir/fever


  • طیب سالاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی