وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

تنگی نفس

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷ ب.ظ

علائم تنگی نفس+راه درمان “تنگی نفس”

تنگی نفس,بیماری تنگی نفس,تنگی نفس در بارداری,علائم تنگی نفس,درمان تنگی نفس,درمان تنگی نفس با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان تنگی نفس,تنگی نفس را چگونه درمان کنیم,تنگی نفس در کودکان,تنگی نفس در بزرگسالان,تنگی نفس در نوزادان,تنگی نفس در بهار,تنگی نفس در تابستان,تنگی نفس در پاییز,تنگی نفس در زمستان,آشنایی با تنگی نفس,همه چیز در مورد تنگی نفس,تنگی نفس واگیردار است,تنگی نفس و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان تنگی نفس

تنگی نفس , درمان تنگی نفس

تنگی نفس را باید جدی بگیریم چرا که ممکن است عواقب وحشتناکی داشته باشد

به گزارش بی اس ام اس تعداد دم و بازدم در هر دقیقه به طور متوسط 12 بار است.بروز تنگی نفس در افراد بستگی به شرایط سنی، جنسی، سابقه خانوادگی و.. دارد.

عواملی که باعث تنگی نفس در یک فرد سالم می‌شود؛ ورزش خیلی سخت و شدید، گرمای زیاد، چاقی و ارتفاع زیاد. (در اثر مواردی جز عوامل ذکر شده، ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری باشد.)

علائم تنگی نفس؛ افزایش تعداد دم و بازدم، تنفس عمیق، خمیازه، احساس سنگینی روی سینه و خستگی زودرس.

افراد مبتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی(آسم، عفونت‌های ریوی و…)، دستگاه قلبی عروقی(نارسایی قلبی و بیماری‌های دریچه‌ای) و سل در معرض تنگی نفس هستند.

نارسایی کلیه، کم‌خونی، کاهش فشار خون، آمبولی ریه، پنومونی، آلودگی هوا، فشار عصبی و مصرف دخانیات نیز ممکن است به تنگی نفس منجر شود.

اگر تنگی نفس با درد قفسه سینه، حالت تهوع، غش و ضعف، ورم و قوزک پا، اشکال در تنفس به هنگام خوابیدن، تب بالا، لرزه و سرفه، کبودی لب‌ها و سر انگشتان دست و خس خس سینه همراه باشد، باید به پزشک مراجعه کرد.

باید توجه داشت که غذاهایی چون؛ ادویه‌جات، آب بسیار سرد و یا داغ، غذاهای نفاغ و پر حجم تحریک‌کننده هستند.

کسانیکه از کورتون مصرف نابجا و بی‌رویه دارند، در معرض خطر پوکی استخوان، فشار خون، عفونت و چاقی هستند.

تنگی نفس را باید جدی گرفت. چون در صورت ادامه یافتن ممکن است خطراتی را بدنبال داشته باشد و حتی منجر به مرگ شود.

تنگی نفس , درمان تنگی نفس

برخی افراد سرفه، خس‌خس سینه و تنگی نفس را تقریبا هر روز دارند. برخی دیگر در فواصل بین حملات تنگی نفس علامتی ندارند.برخی از ورزشکاران حرفه‌ای مبتلا به آسم هستند و طی ورزش شدید کمی احساس تنگی نفس می‌کنند، در حالی که برخی افراد حین ورزش معمولی دچار حمله شدید آسم شده و نیاز به درمان اورژانسی پیدا می‌کنند. به هر حال همه مبتلایان به آسم در این نکته مشترک هستند که مجاری هوایی در آنها به صورت غیرطبیعی متناوبا تنگ می‌شود.

درمان تنگی نفس

پزشکان از چند گروه دارویی برای درمان آسم استفاده می‌کنند. گروه اول داروهایی هستند که باعث شل شدن عضلات دیواره راه‌های هوایی می‌شوند. دسته دوم داروها از التهاب مجاری هوایی جلوگیری می‌کنند یا باعث کاهش یافتن التهاب می‌شوند. داروهایی نیز هستند که هر دو کار را با هم انجام می‌دهند.

10 فرمان جدی برای مبتلایان به تنگی نفس

اگر مبتلا به آسم هستید، نکات زیر را جدی بگیرید:

تنگی نفس , درمان تنگی نفس

1- اگر با مصرف غذای خاصی احساس می‌کنید که مشکل تشدید می‌گردد، باید آن غذا را از برنامه غذایی خود حذف کنید. انواع فلفل، زعفران، کرفس، انگور و خربزه از غذاهایی هستند که ایجاد حساسیت می‌کنند.

2- دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید؛ زیرا برخی داروها موجب تشدید آسم می‌شوند. پروپروانولول (ایندرال) یکی از این داروهاست. همچنین آسپرین، ایندومتاسین و بعضی از داروهای قلبی می‌توانند باعث ایجاد آسم در فرد مستعد شوند.

3- اگر سینوزیت دارید یا پشت حلق خود ترشحاتی حس می‌کنید، به پزشک مراجعه کنید تا او نسبت به درمان آن اقدام کند.

تنگی نفس , درمان تنگی نفس

4- در درمان‌های غیردارویی حذف مواد حساسیت‌زا به نفع بیمار است و اگر بیماران بتوانند از محل آلوده به یک محل سالم نقل مکان کنند، بسیار خوب است.

5- استرس‌ های روحی یکی از عواملی است که باعث ایجاد حمله آسم می‌شود. پس تا جایی که می‌توانید آرام باشید.

6- بسیاری از بیماران مبتلا به آسم نسبت به حیوانات حساسیت دارند. پس در صورت وجود حیوانات خانگی در منزل، آنها را از محیط زندگی خود دور کنید. 

تنگی نفس , درمان تنگی نفس

7- مراقب باشید تا وزنتان بیش از اندازه بالا نرود؛ زیرا افزایش وزن سبب تحمل بار بیشتری بر ریه‌ها می‌شود.

8- سعی کنید بالشتان از مواد حساسیت‌زا پر نشده باشد. اگر بالش یا پتوی پر دارید، حتما برای آنها از روکش استفاده کنید.

تنگی نفس , درمان تنگی نفس

9- هیچ‌وقت سیگار نکشید و حتی از محلی که در آن سیگار می‌کشند، دوری کنید.

10- داروهای خود را مرتب و به طرز صحیح مصرف کنید. به خاطر داشته باشید با دوری از عوامل حساسیت‌زا و به‌کارگیری درمان مناسب می‌توان آسم را کنترل کرد.

یک قاشق مرباخوری تخم شربتی را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و آن را جرعه جرعه بنوشید برای تنگی نفس و سرفه های خشک خوب است

سیاه دانه و روغن آن موثرترین و مفیدترین چیزی است که برای تقریباً هر بیماری، آلرژی یا حساسیت و حتی بیماری های جدی مانند تنگی نفس (asthma)، دیابت،اختلالات در سیستم دفاعی بدن، زردی یا (Hepatit) ، ایدز (AIDS) و حتی سرطان دارو میباشد.

شکرتیغال برای درمان آسم و تنگی نفس مفید است.

شاید مدفوع در خون دیده نشود با چشم ولی اگر این علائم را دارید به دکتر مراجعه نمایید- شکم درد-حالت تهوع و استفراغ-سختی و تنگی نفس اسهال – تپش قلب – غش کردن و کاهش وزن

علایم وجود آنفولانزای مرغی در انسان تب، سرفه، گلودرد، درد عضلات، احساس کسالت، عفونت چشم و ریه‌ها، تنگی نفس، خلط خونی و اسهال.

تنگی نفس می تواند از علائم سرطان خون باشد

تنگی نفس

  • طیب سالاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی