وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

قرص امپرازول

قرص امپرازول ,قرص امپرازول چیست,قرص امپرازول در بارداری,قرص امپرازول 20 چیست,قرص آلپرازولام,قرص امپرازول 40,قرص امپرازول ۲۰,قرص امپرازول20,قرص امپرازول برای نوزادان,قرص امپرازول 20 برای چیست,کپسول امپرازول 20 چیست,کپسول امپرازول 20 برای چیست

قرص امپرازول

توضیحاتی در مورد قرص امپرازول

شاید برایتان جاب باشد که در معده یک سری سلول هایی وجود دارد که اسید تولید می کنند و هیدروژن که عامل اسیدی است را داخل معده تزریق می کنند به این سلول ها پمپ های هیدروژن گفته می شود. امپرازول جزء دسته داروهایی است که پمپ هیدروژن را مهار می کنند و در واقع اجازه تولید اسید معده را نمی دهند. سایر داروهای این دسته عبارتند از پنتوپرازول – لانسوپرازول – رابپرازول – اس امپرازول اسید در معده علاوه بر این که کمک به هضم غذا می کند یک عامل محافظت در مقابل باکتری ها و ویروس هایی است که از طریق گوارش وارد بدن می شوند بنابراین بیمارانی که کپسول امپرازول مصرف می کنند باید بیشتر مراقب باشند چون یکی از خطوط دفاعی بدن در مقابل عوامل بیرونی کاهش پیدا کرده است. امپرازول در مواردی که اسید معده سرکش می شود و بیش از حد تولید می شود کاربرد دارد همچنین در رفلکس معده و درمان هلیکوباکتر و یا برای کاهش عوارض گوارشی سایر داروها استفاده می شود. توجه به این نکته مهم است که امپرازول نمی تواند اسید موجود در معده را خنثی کند بنابراین برای درمان سریع سوزش معده کاربرد ندارد. درد معده در بسیاری از موارد با درد قلبی اشتباه می شود بنابر این در موارد درد شدید گوارش بیمار باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند. با توجه به این که متابولیسم دارو کبدی است (یعنی دارو در کبد تغییر می کند) در موارد نقص شدید کبدی با پزشک مشورت کنید. همچنین اگر مدفوع سیاه رنگ یا همراه با خون است و در موارد کاهش وزن غیر متعارف نباید از امپرازول استفاده شود. مصرف دراز مدت داروهای مهارکننده پمپ هیدروژن مانند امپرازول می تواند ریسک شکستگی استخوان را افزایش دهد.

تجویز قرص امپرازول

امپرازول به همراه چند نوع آنتی بیوتیک ممکن است برای درمان میکروب معده توسط پزشک تجویز شده باشد در این صورت امپرازول را باید طبق دستور پزشک و در زمان های مشخص مصرف کنید و از تغییر زمان و مقدار مصرف دارو پرهیز کنید.اگر خودسرانه با امپرازول خود را درمان میکنید، بهتر است بدانید محصولات بدون نسخه امپرازول برای درمان سوزش مکرر سر دل ۲ روز یا بیشتر در هفته استفاده می شوند. از آنجا که ممکن است ۱ تا ۴ روز طول بکشد تا به طور کامل اثر خود را بگذارد، این محصولات سوزش معده را به صورت فوری تسکین نمی دهند. برای محصولات بدون نسخه، به دقت دستورالعمل بسته را مطالعه نمایید تا مطمئن شوید که محصول برای شما مناسب است. حتی اگر قبلا این محصول را استفاده کرده اید، باز هم مواد تشکیل دهنده بر روی برچسب را بررسی کنید. تولید کننده ممکن است مواد تشکیل دهنده را تغییر داده باشد. همچنین، محصولات با نام های تجاری مشابه ممکن است حاوی مواد مختلفی باشند که برای مقاصد مختلف مصرف میشوند. مصرف محصول اشتباه می تواند به شما آسیب برساند.

مصرف قرص امپرازول در بارداری

دقت کنید که مصرف امپرازول در بارداری و شیردهی ممنوع است. امپرازول باید یک ساعت قبل از غذا مصرف شود و قبل از صبحانه بهترین زمان مصرف دارو است. اگر بیمار قادر به مصرف کپسول نیست می توانید امپرازول را در یک قاشق غذاخوری آب حل کنید و فورا به بیمار بدهید.

مشخصات قرص امپرازول

قرص امپرازول (به انگلیسی: Omeprazole) نامهای تجارتی : Losec – Lorsec -Exiprazol – Merazole – Omezole – Pilozec رده درمانی: ضد زخم پپتیک . رده فارماکولوژیک: مشتقات بنزایمیدازول اشکال دارویی: کپسول ۲۰ میلی گرمی، ساشه ۲۰ میلی گرمی برای تهیه سوسپانسیون (محلول)

مکانیسم قرص امپرازول

امپرازول یک بلوک‌کننده پمپ پروتون بوده واز طریق مهار سیستم آنزیمی H+/K+/ATPase در سطح ترشحی سلول پاریتال معده، باعث مهار ترشح اسید معده می‌شود. غلظت سرمی گاسترین در اکثر بیماران طی دو هفته اول درمان افزایش می‌‌یابد. مصرف دراز مدت داروهای مهارکننده پمپ هیدروژن مانند امپرازول می‌تواند ریسک شکستگی استخوان را افزایش دهد. پاسخ علامتی به درمان با امپرازول بدخیمی معده را برطرف نمی‌کند. به بیمار بیاموزید تا اسهال شدید، هرگونه تغییر در دفع ادرار نظیر درد یا ناراحتی هنگام ادرار کردن را گزارش کرده زیرا ممکن است نیاز به قطع مصرف دارو باشد.

موارد مصرف قرص امپرازول

برای درمان کوتاه مدت زخم دئودنوم درمان ازوفاژیت اروزیو شدید درمان ریفلاکس گاستروازوفاژیال شدید درمان سندرم زولینگر-الیسون درمان زخم معده . برای به دست آوردن بیشترین فایده از قرص امپرازول omeprazole باید به طور منظم و هر روز در همان زمان این قرص را میل کنید.
  • طیب سالاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی