آیا از فواید و خواص زردچوبه ناشتا برای سلامتی بدن اطلاع دارید؟

خواص زردچوبه ناشتا ، خواص زردچوبه ، خوردن زردچوبه ناشتا ،تاثیر و خواص زردچوبه ناشتا ،فواید زردچوبه ، خواص زردچوبه ناشتا برای بدن

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه ناشتا می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.البته خواص زردچوبه برای پوست صورت ثابت شده است.

خواص زردچوبه ناشتا

زردچوبه یکی از پرطرفدارترین ادویه جات مصرفی در میان ما ایرانی هاست.زردچوبه دارای اسانسی مرکب از اسیدهای والرینیک، کاپرلیک و فلاندون می باشد و همچنین دارای سابی نین، سینئول، بورنئول و الکل تورمرول و ماده کورکومین می باشد که رنگ زرد زردچوبه به علت همین ماده کورکومین می باشد.از جمله مهم ترین خواص زردچوبه می توان به تاثیر آن در پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خون، پیشگیری و  کمک به درمان آرتریت و آرتروز و موارد فراوان دیگر اشاره نمود.یکی از کاربردهای مهم زردچوبه که در سال های اخیر به آن بیشتر پرداخته شده، استفاده از زردچوبه و  خمیر زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد بدن یا به اصطلاح اپیلاسیون با زردچوبه است.

خواص  خوردن زردچوبه ناشتا

برای حفظ سلامت بدن یکی از توصیه ها نوشیدن مخلوط میوه با آب نیمه ولرم ناشتا قبل از وعده صبحانه است.برای تهیه و خوردن این معجون سلامتی می توانید میوه‌های مختلفی چون لیمو، توت فرنگی و یا هویج را با آب ولرم ترکیب کنید و بنوشید تا اثرات منحصربفرد آن بر سلامتی و دفع سموم از بدن را مشاهده کنید اما یکی از برترین محلول های سلامتی، ترکیب ادویه زردچوبه با آب است.زردچوبه که بیشتر افراد تنها به عنوان ادویه و چاشنی به مواد غذایی اضافه می کنند دارای خواص درمانی فراوان و  باورنکردنی بر سلامت بدن انسان است و مصرف روزانه آن توصیه می شود.می توانید زردچوبه و آب ولرم را با هم ترکیب کنید و قبل از صبحانه ناشتا بنوشید با این کار نتایج زیر بدست می آید:- کبدتان سم زدایی می شود و سلول های سرطانی احتمالی در بدنتان نابود می شوند.- مشکلات گوارشی از شما دور شده و سلامت جهاز هاضمه حفظ می شود. همینطور درد مفاصل و آرتروز که این روزها بین سالمندان بسیار شایع است، از بین می رود.- نوشیدن آب با زردچوبه همچنین به دلیل ایجاد حالت آب قلیایی می تواند باعث تعادل بدن شود و به این ترتیب با غذاهای اسیدی درون دستگاه گوارش هماهنگی ایجاد می‌کند و به این ترتیب مانع از بروز انواع بیماری ها در بدن می شود.البته توصیه کارشناسان به افراد این است که تنها به خوردن آب و زردچوبه اکتفا نکنند و در زندگی رژیم غذایی سالم داشته باشند و به میزان کافی ورزش کنند تا سالم بمانند.
بیشتر بخوانید :

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

یکی از قوی‌ترین فواید زردچوبه برای سلامتی، تاثیر مثبت آن روی ادراک است. بر اساس یافته‌های پژوهشگران، کورکومین با بالا بردن توان یادگیری و پردازش ما در محیط‌های مختلف، به ما کمک می‌کند. از این گذشته، ممکن است کورکومین در برابر بیماری‌های مخرب مغز و اعصاب- از قبیل اختلالات جنون و آلزایمر– ما را یاری کند.

خوردن زردچوبه ناشتا

برای تهیه نوشیدنی زردچوبه و عسل ابتدا نیم لیتر آب را روی اجاق گذاشته تا به جوش آید. سپس یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و  دو قاشق عسل را به همراه دو عدد پیاز تمیز و شسته شده و ۵۰ گرم زنجبیل به آن اضافه کنید. اجازه دهید پیازها به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با  حرارت ملایم بپزند. هر از گاهی مواد را هم بزنید تا به‌مرور نوعی شربت حاصل شود. به‌تدریج که مواد غلیظ و پیازها کاملاً پخته شدند زیر شعله را خاموش کرده و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت بماند تا سرد شده و همچنین خواص تمام مواد آزاد شود. حال شربت زردچوبه و عسل را صاف کنید تا شربتی با بوی کمابیش تند حاصل شود. نگران طعم نوشیدنی نباشید چون طعم آن دل‌چسب‌تر از بوی آن است. این نوشیدنی را داخل شیشه ریخته و در محلی خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید. می‌توانید نوشیدنی را داخل یخچال قرار دهید اما بهترین روش نگهداری آن دمای محیط است. در این صورت نوشیدنی‌تان نه زیاد خنک و نه گرم خواهد بود.استفاده از این نوشیدنی زردچوبه و عسل به خصوص برای پاک‌کردن ریه‌ها بسیار مفید و موثر است. هر روز صبح، بعدازظهر یا شب از آن بنوشید. کافی است که هر بار دو قاشق میل کنید. بهتر است یک قاشق صبح زود و به‌صورت ناشتا میل شود. خواهید دید که بعد از مدتی با مصرف این نوشیدنی احساس بهتری خواهید داشت. چون ریه‌هایتان تمیز و سم‌زدایی می‌شود.

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

مقدار مصرف عادی زردچوبه که هر روز می‌توان بدون عارضه جانبی از آن استفاده کرد “۱٫۵” تا”۳″ گرم در روز است،در دوزهای نیم تا یک گرمی در سه نوبت مصرف کرد.برای مصرف دارویی ، میتوان آن را در کپسول های پانصد میلی گرمی ژلاتینی که در داروخانه ها به فروش می رسند، پُر نموده و استفاده کرد.میزان مصرف زردچوبه به عنوان دارویی تا روزی ۳ تا ۴ گرم برای اشخاص بالغ بلامانع می باشد.اگر تهیه کپسول براتون مشکل است میتوانید یک سوم قاشق چایخوری زردچوبه را با آب ولرم حل کنید.

خواص زردچوبه ناشتا

برای تهیه معجونی ضدسرطان زردچوبه به این مواد نیاز داریم: یک قاشق غذاخوری زردچوبه، کمی فلفل سیاه، یک تکه ریشه زنجبیل تازه،آب یک عدد پرتقال تازه، آب دو عدد لیموترش تازه، پنج عدد هویج کوچک و یک عدد خیار.حال تمام مواد را به خوبی شسته و آماده کنید. آن ها را داخل مخلوط کن بریزید و کاملا میکس کنید.می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید. کمی آب به ترکیب تان اضافه کنید تا رقیق تر شود. سپس این نوشیدنی درمانگر طلایی را در طول روز میل کنید.

خواص زردچوبه ناشتا در کاهش درد

درد ضرب دیدگی پا را می‌توان با ضماد کردن زردچوبه روی آن کم کرد. در واقع زردچوبه فعالیت عوامل کلیدی که در فرآیند التهاب بدن  شرکت دارند را کند می کند. یکی از علل وجود چنین خاصیتی در زردچوبه وجود کورکومین در این ادویه است. کورکومین ضدالتهاب هست و می‌تواند دردهای ناشی از التهاب را به سادگی تسکین ‌دهد. همچنین در تحقیقی که اخیرا صورت گرفت مشخص شد دریافت روزانه ۱۴۰۰ میلی گرم عصاره کورکوما دومستیکا، یکی از ترکیبات فعال موجود در زردچوبه، می تواند به اندازه ۱۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن (برابر با ۶ قرص) باعث تسکین درد شود.

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

ادویه هایی مانند زردچوبه بهترین تاثیر را روی بالا بردن حرارت بدن و بالا بردن سرعت چربی سوزی دارند. زردچوبه همچنین به بالا بردن تولید صفرا که یکی از مولفه‌های اصلی در تجزیه چربی‌هاست، کمک می‌کند. کسانی که می‌خواهند وزنشان را پایین بیاورند با هر وعده غذایی خود یک قاشق چای خوری زردچوبه مصرف کنند.

خواص زردچوبه ناشتا

بیشتر بخوانید :

عوارض و خواص خوردن چای سبز در دوران شیردهی و بارداری

خواص و فواید گندم برشته پخته بوداده پوست کنده جوانه زده

خواص علف چای یا گل راعی در بارداری و درمان افسردگی چیست

زردچوبه و موهای زائد