ماسک خاک رس

ماسک خاک رس ,ماسک خاک رس برای لک صورت,ماسک خاک رس برای جوش,ماسک خاک رس کالی بل,ماسک خاک رس فریمن,ماسک خاک رس برای پوست خشک

ماسک خاک رس , ماسک خاک رس برای لک صورت , ماسک خاک رس برای جوش , ماسک خاک رس برای پوست خشک

توضیحاتی در مورد ماسک خاک رس

خاک رس باعث افزایش گردش خون، پاک کردن سموم پوستی، تصفیه کردن بافت‌های پوست، تنظیم چربی پوست و بستن منافذ باز پوست استفاده می‌شود. خاک رس بعنوان مکمل کرمهای ضدلک برای درمان لک نیز استفاده می شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد خواص و طرز تهیه ماسک خاک رس قرمز و سفید و گلاب لورال اوریجینز و سرکه برای لک صورت و جوش و پوست خشک صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ماسک خاک رس قرمز

کسانی که پوست حساس دارند می توانند از ماسک خاک رس قرمز استفاده کنند، خاک رس قرمز ملایم تر است و برای این پوست ها مناسب تر است؛ چرا که از سوزش پوست جلوگیری می کند. در مقایسه با انواع خاک رس، خاک رس قرمز دارای مواد معدنی بالا تر بوده و پر از سیلیکا، آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. ماسک خاک رس قرمز با پاکسازی و از بین بردن سموم و سلول های مرده پوست، پوست شما را تازه می کند. این خاک، انتخاب خوبی برای پوست های حساس است. خاک رس یک ماده بسیار شگفت انگیز برای زیبایی پوست است که سرشار از املاح معدنی بسیار مفید می باشد .کسانی که از ماسک خاک رس استفاده می کنند دارای پوستی نرم بوده و منافذ پوست را به طور تخصصی پاکسازی می کند. اصولا کسانی که دارای پوست چرب هستند و مخصوصا بعد از بند اندازی و اصلاح صورت دچار جوش می شوند استفاده از ماسک خاک رس توصیه می شود .خاک رس را می توان بر روی انواع پوست چرب ، حساس و مختلط استفاده کرد. می توان گفت کسانی که دچار التهاب و قرمزی پوست هستند می توانند برای درمان از ماسک خاک رس استفاده کنند.

پاکسازی با ماسک خاک رس

ماسک خاک رس می‌تواند به صورت عمقی پوست را پاک‌سازی کند. خاک رس سفید به عنوان خاک رس چینی به طور طبیعی دارای اکسید آهن است. خاک رس سفید گزینه بسیار خوبی برای تهیه ماسک می باشد. این خاک سرشار از کلسیم، منیزیم، سیلیکا و روی است. خاک رس، آلودگی ها و روغن اضافی را از پوست جذب می‌کند و سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند.

فواید ماسک خاک رس و بلغور جو دوسر

ماسک خاک رس و بلغور جو دوسر که روغن درخت چای هم اضافه می شود با باکتری های آکنه زا مبارزه میکند. بلغور جو دوسر هم خواص تسکین دهنده و ضد التهاب پوست دارد شامل ساپونین است که سلولهای مرده پوست را از بین می برد.بنتونیت خاک رس و ماسک چای سبز نیز برای درمان آکنه استفاده می شود. شامل چای سبز و ژل آلوئه ورا است. چای سبز حاوی تانن دارای آنتی اکسیدان قوی برای درخشان و جوان سازی پوست استژل آلوئه ورا یک عنصر موثر برای تسکین پوست و کاهش التهاب است. آکنه ، لکه های پوست را از بین برده و رنگ پوست را روشن میکند

فواید ماسک خاک رس برای پوست

ماسک خاک رس یکی از قدیمی‌ترین ماسک‌های طبیعی است که مردم سرزمین‌های مختلف در هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست‌شان استفاده می‌کردند. در متون طب سنتی ایران نیز نسخه‌های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می‌کنند؛ نسخه‌هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد. بنتونیت موجود در خاک رس ماده باور نکردنی برای ماسک زیبایی است که پر از ماده معدنی مفیدی است که علاوه بر تغذیه سلولهای پوست، پوست را بطور طبیعی سم زدایی کرده و ناخالصی‌ها را از پوست بیرون می‌کشد. این ماده منافذ عمیق پوست را تمیز و منافذ را بسته و پوست را نرم نگه می‌دارد. همچنین خاک رس روغن اضافی پوست را می‌گیرد. بنابراین، بنتونیت که نوعی خاک رس است ماسک زیبایی بسیار عالی برای پوست چرب مستعد آکنه است.

طرز تهیه ماسک خاک رس با بلغور جو دوسر

مو اد لازم: بنتونیت خاک رس بلغور جو دوسر اب اسانس درخت چای یک قاشق غیر فلزی و یا کفگیر قاشق اندازه گیری غیر فلزی کاسه مخلوط کردن غیر فلزی .طرز تهیه: 1. 1 قاشق بنتونیت خاک رس را در یک کاسه قرار دهید . . 1 قاشق غذا خوری از بلغور جو دوسر را اضافه کنید. چند قاشق چای خوری آب بریزید.2 تا 4 قطره از اسانس درخت چای را بریزید.5. مخلوط کرده و آب بریزید ، تا خمیر صاف و یکدستی شود شما هم اکنون می توانید با این ماسک خانگی از شر آکنه خلاص شوید

شاداب کردن پوست با ماسک خاک رس

ماسک های خاک رس یکی از راه های زنده کننده و شاداب کننده ی پوست هستن که اون رو از هر منفذ و جوشی پاک می کنن. اما این ماسک ها برای همه مفید نیستن و باید بدونید که از چه محتویاتی برای چه مدل و جنس پوستی استفاده می کنین. اگه شخصی هستین که زیاد به مراقبت از پوستش اهمیت نمیده، استفاده از ماسک خاک رس به همراه قرار دادن خیار روی چشم ها می تونه آرامش خاصی رو به شخص القا کنه. و از اونجایی که ماسک خاک رس این روزها خیلی مورد توجه اینستاگرام گردها قرار گرفته باید بدونین که آیا این ماسک برای همه خوبه؟ و آیا همه ی ماسک های خاک رس مثله هم هستن؟

ترکیبات خاک رس

در واقع خاک رس مجموعه‌ای متشکل از ذرات به اندازه‌های تقریبی دوهزارم میلی‌متر است. عناصر مختلفی مثل آلومینیوم، نیتروژن، سیلیس، اکسیژن و هیدروژن درون این ذرات وجود دارند، اما مهمترین نکته فاصله قرارگیری این ذرات نسبت به یکدیگر است. این فاصله بین ذرات باعث شده تا خاک رس یک ماده متخلخل محسوب شود؛ بنابراین با قرار گرفتن ذرات خاک روی پوست، چربی‌ها، عوامل عفونی، رادیکال‌های آزاد و سلول‌های مرده، هر کدام با بار‌های مولکولی مختلف جذب ذرات خاک می‌شوند. همانطور که شاید متوجه شده باشید خاک رس مقداری خاصیت چسبندگی نیز دارد و همین مسئله موجب لایه‌برداری پوست هم می‌شود. با ترکیب رس با مواد ارگانیک دیگر بهترین ماسک‌های خانگی و درمانگر تهیه می‌شود.

ماسک خاک رس برای پوست چرب

ماسک حاک رس برای خانوم هایی که پوست چربی دارن بهترین انتخابه، چون منافذ رو می بنده و چربی اضافی رو هم جذب می کنه، اما خانوم هایی که پوست خشک و حساس دارن نباید از اون استفاده کنن. از طرفی حاک رس می تونه سمومی که در لایه های زیرتر پوست هستن رو دربیاره و پاک کنه و در نتیجه برای پوست هایی که متسعد جوش و آکنه هستن خیلی مناسبه. خاک رس می تونه بین لایه ها نفوذ کنه و حتی سرسخت ترین جوش های صورت (مثله آکنه کیستیک) رو هم از بین ببره.

طرز تهیه ماسک خاک رس و عسل

حالا که با ماهیت خاک رس و خاصیت آن برای پوست آشنا شدید، خوب است کمی هم درباره عسل بدانید. عسل برخلاف مزه شیرینش یک ماده اسیدی است. انواعی از عناصر و آنزیم‌های زیستی مورد نیاز بدن نیز در آن وجود دارند؛ بنابراین بسیاری از عوامل عفونی توسط این آنزیم‌ها از بین می‌روند و از همین رو گفته می‌شود که عسل خاصیت آنتی‌باکتریال دارد. به همین دلیل برای مبارزه با جوش‌های صورت که عموماً در اثر فعالیت باکتری‌ها ایجاد می‌شوند می‌توانید از ماسک‌های عسل استفاده کنید. از این گذشته عسل می‌تواند منافذ موجود در پوست را تخلیه کرده و باعث ترمیم بافت‌های ازدست‌رفته پوست هم بشود. برای متوقف کردن جوش‌های صورت و ترمیم جای جوش‌ها از ماسک خاک رس و عسل استفاده کنید. برای تهیه ماسک خاک رس و عسل از این دستورالعمل پیروی کنید: ۱ قاشق خاک رس ۱ قاشق عسل ۱ یا ۲ قاشق آب مقطر این مواد را ترکیب کنید و با یک برس نرم روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک روی پوست کاملاً خشک شود سپس با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید. از این ماسک یک یا دوبار در هفته برای از بین بردن جوش‌های صورت استفاده کنید.

مضرات ماسک خاک رس

یکی از مضرات ماسک خاک رس برای پوست اینه که به شدت خشک کننده س و نه تنها همه ی ناخالصی ها رو از پوست خارج می کنه بلکه آبی که داخل پوست هست رو هم بیرون میکشه. به همین دلیل ممکنه در طی 24 ساعت بعد از استفاده از این ماسک گوستتون قرمز و ملتهب بشه. از طرفی هم اگه حس کردین آکنه و جوش صورتتون داره ملتهب میشه و به خارش میفته به جای کندن ماسک از اون ناحیه که باعث عفونت میشه با آب سرد به خوبی بشورینش. شاید هم مجبور باشین ماسک خاک رسی بخرین یا درست کنین که برای پوست های حساس مناسب باشه

ماسک خاک رس و سرکه طبیعی

سرکه طبیعی و خانگی دارای مقادیر مختلفی از آنتی‌بیوتیک‌هاست؛ بنابراین برای درمان مشکلات عفونی پوست مانند جوش‌های صورت و تعدیل چربی پوست می‌توان از سرکه‌های طبیعی به خصوص سرکه سیب استفاده کرد. افزودن مقداری سرکه به خاک رس می‌تواند یک ماسک فوق‌العاده برای درمان جوش‌های صورت باشد. اگر پوست چرب و جوش‌دار با منافذ پوستی بزرگ دارید، ماسک سرکه و خاک رس را هم امتحان کنید. این ماسک می‌تواند منافذ پوست را پاکسازی کرده و کوچکتر کند. همچنین با تنظیم چربی و از بین بردن باکتری‌های مولد جوش، آکنه‌های پوستی را کنترل کند. این ماسک را به این روش تهیه کنید: ۱ قاشق خاک رس ۱ قاشق سرکه سیب ۲ قاشق آب مقطر این مواد را به خوبی ترکیب کنید و با یک برس تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک تا زمانی که کاملاً خشک شود روی پوست باقی بماند. سپس با آب سرد یا ولرم شستشو دهید. مصرف این ماسک به مدت ۴ هفته موجب کاهش چشمگیر جوش‌های صورت می‌شود.

ماسک خاک رس برای پوست معمولی

پوست معمولی با ماسک خاک رس می تواند به صورت عمقی پاک سازی شود. خاک رس سفید به عنوان خاک چینی و خاک رس رز نیز شناخته می شود (خاک چینی صورتی رنگ است و به طور طبیعی دارای اکسید آهن است). خاک رس سفید گزینه بسیار خوبی برای تهیه ماسک مناسب برای پوست های معمولی است. این خاک سرشار از کلسیم، منیزیم، سیلیکا و روی است. خاک رس، کثیفی و روغن اضافی را از پوست را جذب می کند و سیستم لنفاوی را تحریک می کند. یکی دیگر از انواع خاک رس که برای پوست های معمولی مفید است، خاک رس فولر است؛ این خاک برای تصفیه آب و پاک کردن پارچه نیز استفاده می شود. خاک فولر برای از بین بردن ناخالصی های روی پوست بسیار مفید است.

ماسک خاک رس در طب سنتی

در متون طب سنتی ایران نیز نسخه‌های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می‌کنند؛ نسخه‌هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد. ماسک گل رس از ترکیب خاک الک‌شده و نرم‌شده رس و گلاب خالص و طبیعی به دست می‌آید. ماسک‌ کردن این ترکیب روی پوست حتی در مواردی که پوست فرد حساس و نازک است، موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی‌ها و شل‌شدگی‌های پوست و ماهیچه‌های صورت می‌شود و به این ترتیب به پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گل رس نرم‌شده را با یک قاشق مربا‌خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به‌صورت خمیر درآورید؛ برای آنکه گل کاملاً به‌صورت خمیری نرم درآید می‌توانید ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا بتوانید از این ترکیب به‌عنوان ماسک استفاده کنید. سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به‌مدت 15 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند؛ بعد از اتمام کار نیز حتماً پوست‌تان را با آب خنک بشویید و هرگز در طول روز از آب گرم برای شستن پوست استفاده نکنید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه و خواص ماسک سیب زمینی برای جای جوش

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو برای پوست چرب

طرز تهیه ماسک مو خانگی با آلوورا برای موهای خشک و چرب

طرز تهیه ماسک زردچوبه و ماست برای روشن شدن پوست

انواع ماسک صورت خانگی برای جوش و پوست چرب چیست