وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

قرص پروژسترون

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۹ ب.ظ

قرص پروژسترون

قرص پروژسترون ,قرص پروژسترون برای پریود شدن,قرص پروژسترون چاق میکند,قرص پروژسترون و بارداری,قرص پروژسترون چیست,قرص پروژسترون در بارداری,قرص پروژسترون برای بارداری,قرص پروژسترون برای چی خوبه,قرص پروژسترون برای فیبروم

قرص پروژسترون

توضیحاتی در مورد قرص پروژسترون

مدروکسی پروژسترون از جمله قرص هایی است که در آن از هورمون های زنانه استفاده شده و اغلب برای درمان مشکلات جنسی و هورمونی بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. البته مصرف این قرص برای برخی بانوان لا محدودیت هایی مواجه خواهد بود و حتی عوارض جبران ناپذیری را برای فرد مصزف کننده در پی خواهد داشت.در این مطلب از سایت جسارت به فواید و عوارض قرص پروژسترون در دوران بارداری و فیبروم و چاقی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص پروژسترون و تخمک گذاری

قرص مدروکسی پروژسترون، نوعی استروژن سنتتیک است. پروژسترون یکی از هورمون هایی است که سیکل قاعدگی و تخمک گذاری را کنترل کرده و ماهانه یک تخمک را از تخمدانها آزاد میکند. پروژسترون همچنین به آماده سازی دیواره رحم برای بارداری کمک کرده و در هر ماه بعد از اینکه بارداری اتفاق نمی افتد دیواره رحم فرو میریزد و شما پریود می شوید.

کاربرد قرص پروژسترون

مدروکسی پروژسترون استات یک نوع هورمون زنانه ( پروژسترون ) است و در زنانی که باردار نیستند و به دوره منوپوز نرفته اند استفاده می شود از این دارو برای درمان خونریزی غیر طبیعی رحم و برای باز گرداندن دوره قاعدگی طبیعی در زنانی که برای چند ماه آمنوره شده اند استفاده می شود. مدروکسی پروژسترون استات برای کاهش علائم گرگرفتگی در یائسگی به عنوان ترکیب جایگزین استروژن استفاده می شود. برای درمان آمنوره و خونریزی غیر طبیعی رحم این دارو را معمولاً یکبار در روز برای مدت 5 -10 روز در طول نیمه دوم چرخه قاعدگی استفاده می شود معمولا خونریزی بعد از 3 – 7 روز توقف قرص مدروکسی پروژسترون شروع می شود. برای دستور مقدارمصرف دارو از پزشک زنان کمک بگیرید. رایج ترین قرص برای درمان اختلالات مختلف مربوط به سیکل قاعدگی است که اغلب بدلیل عدم تعادل هورمونی ایجاد میشود.این اختلالات شامل خونریزی غیر طبیعی و نامنظم رحم، آمنوره (قطع شدن پریود)، اندومتریوز و خونریزی شدید و یا زمانی که سلول تخم خارج از رحم در حال رشد است، می باشد. مدروکسی پروژسترون اغلب برای القا خونریزی و یا پریود شدن در زنانی که بطور منظم پریود نمی شوند استفاده میشود و یا گاهی به مدت کوتاه برای باردار شدن به همراه سایر داروهای تحریک کننده تخمدان مانند کلومیفن تجویز میشود.

درمان با قرص پروژسترون

قرص مدروکسی پروژسترون در درمان‌ سرطان‌ پستان‌ در دوران‌یائسگی‌، هیپرپلازی‌ آندومتر و نیز سندرم‌ پلی‌کیستیک‌ تخمدان‌ همین طور در درمان خونریزی های‌ نامنظم‌ رحم‌، به‌ عنوان‌ جانشین‌ درمانی‌ هورمونی‌در زنان‌ یائسه‌ و نیز ارزیابی‌ میزان‌ تولیدآندروژن‌ و استروژن‌ بکار برده می شود

اصلی ترین علت مصرف قرص پروژسترون

اصلی ترین علت مصرف مدروکسی پروژسترون تنظیم سیکل قاعدگی و بهبود اختلالات دوره های جنسی است. دلایل به هم ریختن دوره های قاعدگی و تخمک گذاری متفاوتند اما اصلی ترین علت بروز این اختلالات بروز عدم تعادل هورمونی است این اختلالات شامل خونریزی غیر طبیعی و نامنظم رحم، آمنوره (قطع شدن پریود)، اندومتریوز و خونریزی شدید و یا زمانی که سلول تخم خارج از رحم در حال رشد است، می باشد.

علت مصرف قرص پروژسترون

از دیگر موارد استفاده از قرص مدروکسی پروژسترون می توان به تحریک خونریزی و تخریب دیواره رحم اشاره کرد. استفاده از این قرص برای درمان ناباروری در زنان صورت می گیرد که همراه با آن دارو های دیگری نیز برای تحریک بارداری مورد استفاده قرار می گیرد

قرص پروژسترون و بارداری

زمانی این قرص در زنانی که قصد باردارشدن د ارند تجویز میشود، معمولا به مدت 10 روز این قرص را مصرف می کنند. بعد از آن، باید از 2 تا 10 روز بعد انتظار خونریزی داشته باشید. این روال معمولا برای خانم هایی که قصد باردار شدن دارند در ابتدا یک پریود مصنوعی توسط قرص مدروکسی پروژسترون ایجاد میشود و بعد از آن می تواند داروهای محرک باروری مانند کلومیفن را شروع کرد.کلومیفن در روز سوم، چهارم و یا پنجم سیکل قاعدگی تجویز میشود و به تخمک گذاری کمک میکند. همچنین این قرص به منظم شدن پریود ها کمک کرده اما با تخمک گذاری ارتباط بهتری دارد. بطور معمول، قرص مدروکسی پروژسترون برای مدت زمان کوتاه و در شرایط خاص تجویز میشود و بطور دائم برای زنان با قصد باردار شدن استفاده نخواهد شد. زیرا مصرف طولانی آن، خود با توقف تخمک گذاری و ضخیم شدن دیواره رحم شده و لانه گزینی رویان با مشکل انجام خواهد شد اگرچه این قرص در باردار شدن کمک میکند اما در دوران بارداری توصیه به مصرف آن نمیشود. مدروکسی پروژسترون نوعی پروژسترون است که برای توقف خونریزی پریودی تجویز میشود و وقتی دارو قطع شود، خونریزی برمی گردد. پس این دارو در بارداری استفاده نمیشود در حالیکه شکل های دیگر پروژسترون ممکن است در طول بارداری استفاده شود. مدروکسی پروژسترون منظم کردن پریود را بر عهده دارد و زن باردار مصرف آن را باید قطع کند.

مقدار مصرف قرص پروژسترون

مقدار دارو و درمان بستگی به موارد استفاده و نظر پزشک دارد. در کنترل‌ آمنوره‌ ثانویه‌، 5 – 10 mg/day به ‌مدت‌ 5 – 10 روز تجویز می‌شود که‌ در هرزمانی‌ از سیکل‌ می‌تواند مصرف‌ شود. درخونریزی‌ غیرفونکسیونل‌ رحم‌ mg/day 5 – 10 به‌ مدت‌ 5 – 10 روز تجویز می‌شود که‌ از روز 16 و یا 21 سیکل‌ قاعدگی‌ باید آغاز شود. برای‌ تحریک‌ بروز قاعدگی ‌mg/day 10 به‌ مدت‌ 10 روز مصرف ‌می‌شود که‌ از روز 16 سیکل‌ آغاز می‌شود. در کارسینوم‌ آندومتر و کلیه‌ در ابتداء 400 – 1000 میلی‌گرم‌ هفته‌ای‌ یکبار تجویزمی‌شود و مقدار نگهدارنده‌ آن‌ 400 میلی‌گرم‌ یا بیشتر یکبار در ماه‌ می‌باشد. در سرطان‌ پستان‌ خانم‌های‌ یائسه‌mg/day 400 و در مقادیر منقسم‌ مصرف‌ می‌شود. در آندومتریوز، mg/day 10 – 40 به‌ مدت‌ 6-9 ماه‌ مصرف‌ می‌شود. به‌ منظور ارزیابی‌ ترشح‌ استروژن‌آندوژن‌، به‌ میزان‌ mg/day 10 به‌ مدت 5 – 10 روز مصرف‌ می‌شود. در درمان‌هیپرپلازی‌ آندومتر، mg/day 10 و به‌ مدت‌ 3 – 6 ماه‌ مصرف‌ می‌شود. به‌ منظور جانشین‌ درمانی‌ هورمونی‌ در خانم‌های ‌یائسه‌ 5 – 10 mg/day به‌ مدت‌ 10 – 14 روزدر اول‌ سیکل‌ قاعدگی‌ همراه‌ با تجویز توأم ‌استروژن‌ تجویز می‌شود.این قرص معمولاً روزانه 10 میلی گرم ار روز 16 سیکل قاعدگی برای 10 روز مضرف می شود شما باید مشکل را با پزشک خود در میان بگذارید زیرا هدف از درمان برای شما مشخص نیست.

منع مصرف قرص پروژسترون

بارداری، سابقه حساسیت به دارو یا اجزاء فرمولاسیون، اختلالات ترومبو آمبولی قبلی یا فعال ، بیماریهای عروق مغزی ، سرطان پستان،خونریزی رحمی غیر طبیعی، سقط فراموش شده ، اختلال کبدی

عوارض قرص پروژسترون

عوارض آن شبیه عوارض بارداری است و شامل: تهوع استفراغ حساس شدن سینه ها سردرد اما اگر شما احساس کردید که این علائم بارداری است حتما به پزشک اطلاع دهید. قرص مدروکسی پروژسترون باعث سقط جنین نمیشود، اما تعدادی از مطالعات نشان میدهد که ارتباطی بین این قرص و نقص سیستم ایمنی در مادرانی که در سه ماهه اول بارداری این دارو را مصرف می کرده اند دیده شده است. این دارو در طبقه بندی دارویی جز داروهای ممنوع در بارداری است. اگرچه این قرص روی تخمک گذاری تاثیر می گذارد و باروری را بهبود می بخشد اما توصیه نمیشود که جایگرین سایر روش های درمان ناباروری شود.اعصاب مرکزی: افسردگی قلبی- عروقی: ادم،‌آمبولی ریوی، ترومبو آمبولی، ترومبو فلبیت چسم: دوبینی ، خشکی چشم ادراری-تناسلی: ترشح غیر طبیعی،آمنوره،خونریزی ناگهانی، دیسمنوره کبدی: یرقان کلستاتیک متابولیک: تغییر وزن پوست: آکنه ، آلوپسی، سفتی اطراف محل تزریق، هیرسوتیسم سایر عوارض: حساسیت پستان، بزرگ شدن یا ترشح پستان،درد، خارش، بثورات جلدی،آبسه استریل تهوع، استفراغ، حساس شدن سینه ها، سردرد . داروهای تحریک تخمک گذاری فقط و فقط می باید با تجویز پزشک متخصص مصرف شود زیرا می تواند باعث عارضه خطرناک Hyper stimulation (افزایش حساسیت تخمدانها ) شوند. قرص پروژسترون جلوی بارداری را نمی گیرد بلکه مصرف قرصهای سنتتیک پروژسترونی (مدروکسی پروژسترون استات) در حاملگی باعث می شود که چنانچه جنین دختر باشد شکل ظاهری دستگاه تناسلی اش غیر طبیعی شود و چون شما جلوگیری نداشته و قصد بارداری دارید مصرف این قرصها را توصیه نمی کنیم (چون ممکن است ضمن مصرف باردار باشید). قرص مدروکسی پروژسترون اثر ضد بارداری ندارد.استفاده‌ طولانی‌ از درمان‌ جایگزین‌ با استروژن‌ با خطر افزایش‌ سرطان‌ پوشش‌ داخلی‌ رحم‌ همراه‌ است‌. با اضافه‌ کردن‌ مدرکسی‌پروژسترون‌ به‌ برنامه‌ درمانی‌ این‌ خطر کاهش‌ پیدا می‌کند. پزشکتان‌ حداقل‌ سالی‌ یک‌بار شما را ملاقات‌ می‌کند تا ببیند هنوز به‌ این‌ درمان‌ نیاز دارید یا خیر. در صورت‌ بروز هریک‌ از علایم‌ زیر بلافاصله‌ با پزشکتان‌ تماس‌ بگیرید: توده‌ پستانی‌ یا، درد یا حساسیت‌ پستان‌ها؛ افزایش‌ حجم‌ پستان‌ها؛ تورم‌ پاها؛ افزایش‌ وزن‌ سریع‌؛ حرکات‌ ناگهانی‌ غیرارادی‌؛ شکم‌ درد؛ درد ماهیچه‌ پشت‌ ساق‌ پا یا درد قفسه‌ سینه‌؛ تنگی‌ نفس‌ ناگهانی‌؛ سردرد شدید ناگهانی‌، تغییر در تکلم‌ یا بینایی‌، ضعف‌ یک‌ دست‌ یا پا؛ زردی‌ پوست‌ یا چشم‌ها. به‌ علاوه‌ خانم‌ها باید در صورت‌ خونریزی‌ از واژن‌ یا شک‌ به‌ بارداری‌ پزشکشان‌ را مطلع‌ کنند. علایم‌ زیر ممکن‌است‌ رخ‌ دهند که‌ اگر مشکل‌ساز شدند، لازم‌ است‌ با پزشک‌ در میان‌ گذاشته‌ شوند: دل‌ پیچه‌، نفخ‌، تهوع‌، سرگیجه‌ خفیف‌، اسهال‌ خفیف‌، سردرد خفیف‌، تغییر در میل‌ جنسی‌، تغییر رنگ‌ قهوه‌ای‌ مناطق‌ در معرض‌ آفتاب‌ پوست‌، عدم‌ تحمل‌ لنزهای‌ تماسی‌.

تداخلات دارویی قرص پروژسترون

داروهای القا کننده آنزیم های کبدی مانند کاربامازپین ، فنوباربیتال ،فنی توئین و ریفامپین ممکن است باعث کاهش اثر مدروکسی پروژسترون (از جمله کاهش اثر ضد بارداری)شوند.افزایش و کاهش اثر وارفارین در مصرف همزمان با مدروکسی پروژسترون گزارش شده است.

نکاتی در مورد مصرف قرص پروژسترون

بیمارانی که داروی مدروکسی پروژسترون را برای درمان اختلالات قاعدگی مصرف می کنند توجه نمایند که 3 تا 7 روز بعد از قطع دارو، خونریزی خواهند داشت. توصیه می شود در صوت بروز اختلال بینایی، میگرن، ضعف ناگهانی، عدم هماهنگی، اشکال در تکلم، سردرد، درد ساق پا، کوتاهی تنفس، درد قفسه سینه، تغییر در الگوی خونریزی واژینال، زردی پوست، تورم در اندام ها، راش و افسردگی به پزشک مراجعه نمائید. احتمالا بعد از مصرف دارو دچار خونریزی از لثه خواهید شد و توصیه می شود بهداشت دهان و دندان رعایت گردد. در صورت قطع قاعدگی یا شک به بارداری به پزشک اطلاع دهید. برای کاهش احتمال بروز آسیب های جنینی تا 3 ماه بعد از قطع درمان برای باردار شدن اقدام نکنید. بیماران تحت درمان با این دارو در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است لکه های قهوه ای رنگی به نام ملاسما روی پوست صورتشان ایجاد گردد به این دلیل توصیه می شود هنگام خروج از منزل از قرار گرفتن در معرض نور خودداری نمائید و از عینک های آفتابی یا لباس های محافط استفاده نمائید. آزمایشات پیگیر فیزیکی مانند کنترل فشار خون، بررسی پستان، شکم، لگن و انجام پاپ اسمیر بسیار اهمیت دارد و توصیه می گردد. اندازه گیری فشار خون در فواصل منظم حین درمان ضروری است. در موارد ابتلا به دیابت ملیتوس،آسم،صرع،میگرن،پورفیری،لوپوس اریتماتوز سیستمیک،همانژیوم کبدی با احتیاط فراوان مصرف گردد. دارو را همراه غذا مصرف نمایید.

قرص پروژسترون

مدروکسی پروژسترون در درمان سرطان پستان در دوران یائسگی، هیپرپلازی آندومتر و نیز سندرم پلی کیستیک تخمدان مصرف می شود. در درمان کارسینومای متاستاتیک کلیوی، کارسینومای آندومتر و آندومتریوز، کنترل آمنوره ثانویه، خونریزی های نامنظم رحم، به عنوان جانشین درمانی هورمونی در زنان یائسه و نیز ارزیابی میزان تولید آندروژن و استروژن بکار می رود.کاربرد قرص مدروکسی پروژسترون چیست؟ کاربرد این قرص ها جلوگیری از بارداری نبوده و مجموعا به حل مشکلاتی از جمله اختلالات قاعدگی، عدم تعادل هورمونی کمک می کنند. در حین مصرف این قرص ها اگرچه احتمال بارداری اندک است، اما صفر هم نیست. با توجه به اینکه مصرف اکویین در بارداری کاملا ممنوع بوده و می تواند به جنین صدمه بزند (در گروه دارویی X قرار دارد)، بهتر است در دوران مصرف از یک روش جلوگیری همراه مثل کاندوم کمک بگیرید.با مصرف مقادیر زاید دارو، تورم صورت ، زانو و پاها دیده می شود. از دیگر عوارض دارو می توان از آکنه، کهیر، احتباس آب، تغییر میل جنسی، ناراحتی پستان ها، علائم پیش از قاعدگی، خونریزی نامنظم قاعدگی، افسردگی، بی خوابی، طاسی و ریزش مو، پرموئی و واکنش شبه آنافیلاکتوئید را نام برد.نیمه عمر دارو حدود 24-16 ساعت می باشد. متابولیسم دارو عمدتاً کبدی است و قسمت اعظم آن از راه مدفوع دفع می شود.این دارو در صورت وجود آبستنی، خونریزی واژن، اختلال کبدی و یا بیماری های فعال کبد، بیماری حاد شریانی، سرطان پستان و یا دستگاه تناسلی و نیز پورفیری، نباید مصرف شود.

بیشتر بخوانید : قرص پروبیوتیک ♥ قرص پوکساید ♥ قرص پنتوپرازول ♥ قرص پانادول قرص تلفست

  • طیب سالاری

علف خرس

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۲۰ ب.ظ

علف خرس

علف خرس,علف خرس چیست؟,گیاه علف خرس,درخت علف خرس,خواص گیاه علف خرس

علف خرس , خواص علف خرس , گیاه علف خرس , خواص دارویی علف خرس

علف خرس گیاهی است که در زمستان که غذا و علوفه کمیاب است فراوان دیده می شود و در دسترس است و همه ما را یاد ضرب المثل پول علف خرس نیست می اندازد.در ادامه در مورد این گیاه صحبت خواهیم کرد.عده ای علف خرس را زالزالک می دانند و عده دیگر آن را گیاهی مجزا قبول دارند.امیدواریم این مطلب مورد توجه قرار گیرد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد علف خرس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

علف خرس

در این مطلب از گیاه علف خرس و خواص آن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.این گیاه را از برگ های خشک شده ی گیاهی به نام آرکتوستوفیلوس اوااورسی به دست می آورند. این گیاه دارویی به صورت درختچه ی همیشه سبز بوده و بومی اروپای مرکزی , شمال آمریکا و کانادا می باشد.

علف خرس چیست؟

گل‌های این گیاه به صورت ۳ تا ۱۲ تایی درون دستجات کوتاه، انتهایی و آویزان قرار دارند. این گیاه با دانه‌های انعطاف‌پذیر، خزنده، به رنگ قرمز قهوه ای و به طول تا ۱/۵ متر می‌باشد. برگ‌های علف های خرس متناوب، چرمی و قاشقی بوده، دارای حاشیه کامل و کمی‌ برگشته و دمبرگ کوتاه هستند. برگ‌های آن بسیار تلخ و قابض، از Vaccinium macrocarpon به واسطه رگبرگ‌های شبکه‌ای و نقطه‌های غیر غده‌ای سطح زیرین برگ‌ها قابل تشخیص هستند.

گیاه علف خرس

ترکیبات موجود در گیاه دارویی علف های خرس : علف های خرس دارای مشتقات هیدروکینون که قسمت اعظم آن اربوتین ( 5 تا 15 درصد) و مقدار کمی متیل آربوتین می باشد. همچنین این گیاه دارویی دارای مقداری تانن که بیشترازنوع اسیدگالیک واسیدالاژیک است می باشد.دیگرمواد موجود دراین گیاه دارویی عبارتند از: اسیدکینیک , اسیداورسولیک و فلاونهایی مانند کورستین.

درخت علف خرس

برای تهیه چای، روی ۲/۵ گرم قطعات خرد شده یا پودر ریز گیاه، آب جوش ریخته شود (یک قاشق چایخوری برابر ۲/۵ گرم گیاه می‌باشد) یا آن که این گیاه را در آب سرد ریخته، سپس سریعاً به دمای جوش رسانده و پس از ۱۵ دقیقه صاف شود. این چای ممکن است حاوی حدود ۳۰ درصد از این گیاه همراه با سایر داروها باشد. در صورت بالا بودن میزان علف های خرس در چای، جهت پایین آوردن میزان تانن موجود در آن می‌بایست گیاه را به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت در آب سرد خیساند.

خواص گیاه علف خرس

موارد مصرف گیاه دارویی علف های خرس : عمل آنتی سپتیکی آربوتن هنگامی ظاهرمی گردد که ادرار دارای پی اچ قلیایی باشد چون دراین محیط آربوتین هیدرولیز شده وبه هیدروکینون تبدیل می شود. کورستین موجود در این گیاه دارویی دارای اثر ادرارآورمی باشد و در عفونت های ادراری مورد مصرف دارد.درمصرف زیاد آن باید احتیاط نمود چون هیدروکینون ایجاد مسمومیت می نماید. برگ های این گیاه را می توان به صورت جوشانده مورد مصرف قرارداد. به طورکلی امروزه این گیاه دارویی را به عنوان مدر و قابض (ضد اسهال) مصرف می کنند

موارد  مصرف علف خرس

تانن‌های موجود در این گیاه قابض بوده، فنول گلوکوزیدها و آگلیکون‌های مربوط که در این گیاه یافت می‌گردند، ضد باکتری هستند.از برگ‌های این گیاه، به ویژه گونه‌های viscida و A.patula  به عنوان نوعی عامل سفید کننده پوست استفاده می‌شود.نوعی فرآورده حاصل از این گیاه دارای نوعی اثر پیشگیری از التهاب عود کننده مثانه می‌باشد. اگرچه علف خرس داروی انتخابی جهت مداوای التهاب مثانه نیست، لیکن دارای نوعی اثر احتمالی در پیشگیری از عفونت‌های عود کننده دستگاه ادراری می‌باشد.محققان استفاده از این گیاه را به عنوان نوعی عامل ادرارآور تأیید نموده‌اند.عفونت‌های مجاری ادرار: از این گیاه برای درمان بیماری‌های التهابی مجاری آوران دستگاه ادراری استفاده می‌شود.در طب سنتی این گیاه برای درمان انواع ناراحتی‌های ادراری – تناسلی و مجاری صفراوی به کار برده می‌شود

موارد منع مصرف علف خرس 

اشخاص مبتلا به اختلالات کلیوی، اختلالات توام با تحریک دستگاه گوارشی و نیز افراد دارای اسیدی نمی‌بایست این گیاه را مصرف نمایند. همچنین این گیاه نباید توأم با ترکیبات اسیدی‌کننده ادرار که موجب کاهش اثر ضد باکتری آن می‌شود، تجویز گردد.زنان باردار، مادران شیرده و کودکان زیر ۱۲ سال نباید از این گیاه استفاده نمایند.اشخاص مبتلا به حساسیت معدی ممکن است در صورت مصرف فراورده‌های حاصل از این گیاه که حاوی مقدار زیادی تانن است، دچار تهوع، استفراغ و معده درد شوند.امکان بروز صدمات کبدی ناشی از مصرف دراز مدت این گیاه به ویژه در کودکان وجود دارد.بیمارانی که از مکمل‌های واجد آهن استفاده می‌کنند، می‌بایست بین زمان مصرف گیاه مزبور و دارو به مدت ۱ تا ۲ ساعت فاصله بیندازند.می‌بایست از مصرف همزمان فرآورده‌های تهیه شده از این گیاه و ترکیباتی که موجب اسیدی شدن ادرار می‌گردند اجتناب گردد.مصرف بیش از حد این گیاه موجب بروز التهاب و تحریک غشاء مخاطی مجاری ادرار و مثانه می‌شود.

خواص علف خرس

زالزالک گیاهی با طبع سرد و خشک است. استفاده از این میوه باعث افزایش جریان خون در سرخرگ های کرونر قلب میشود و مصرف آن مانع از ویتامین C هست و فشار خون را تا حدودی پایین می آورد.

خواص دارویی علف خرس

زالزالک دارای گونه های مختلفی می باشد و ما فقط مشخصات یک گونه آن را توضیح می دهیم. درختچه ای است با خارهای کوتاه به طول یک سانتی متر و ارتفاع درختچه در حدود 7 متر و شاخه های جوان آن خزی و سپس صاف و سفیدمایل به قهوه ای می شود.
برگ هایش بادبزنی شکل تخم مرغی که قسمت انتهای آن معمولاّ به قسمت های عمیقی تقسیم و به چند قسمت منشعب می شود. میوه ی آن گوشتی، گرد، زرد مایل به سرخی، به قطر 2 – 5/1 سانتی متر و دارای چندین هسته است. طعم آن ترش و شیرین می باشد.

خواص دارویی و گیاهی علف خرس

علف های خرس از آن باب گویند که شدیدا مورد علاقه خرس هست و در اواخر پاییز تنها میوه فراوان در جنگل همین میوه است که در دسترس پرنده و چرنده قرار دارد و ضرب المثل پول علف خرس نیست زین بابت است که این گیاه بدون دهقان و زحمت بعمل می آید .

بیشتر بخوانید : علف چشمه ♥ علف گربه ♥ علف چای ♥ علف لیموعلف هفت بند

  • طیب سالاری

قرص آتورواستاتین

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۱ ب.ظ

قرص آتورواستاتین

قرص آتورواستاتین ,قرص آتورواستاتین برای چیست؟,قرص آتورواستاتین 40,قرص آتورواستاتین 20,قرص آتورواستاتین 10,قرص آتورواستاتین چیست,قرص Atorvastatin برای چیست,قرص آتورواستاتین 20 برای چیست,قرص آتورواستاتین ۲۰ برای چیست,قرص آتورواستاتین 40 برای چیست؟

قرص آتورواستاتین

توضیحاتی در مورد قرص آتورواستاتین

‎همانطور که  می دانید چربی ها به راحتی در بافت های بدن ذخیره می شوند تا بعدا به عنوان منبع انرژی استفاده شوند . کلسترول کاهش می دهد. کاهش کلسترول ، ریسک بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. ‎آتورواستاتین همچنین در افرادی که مستعد بیماری های قلب و عروق هستند(حتی با وجود کلسترول نرمال خون ) ریسک این بیماری ها را کاهش می دهد.پیش از مصرف آتورواستاتین، در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر پزشک یا داروساز را مطلع سازید: • تصمیم به کلسترول خون بالا توصیه می شود داروهای خود را به جای صبح، قبل از رفتن به تختخواب استفاده کنند. مطالعات محققان دانشگاه ساندرلند نشان داده، در بدن بیمارانی که داروی خود را به جای شب ها در صبح مصرف می کنند، به میزان بسیار بیشتری کلسترول های بد از نوع LDL تولید می شود. تحقیق دیگری که در سال 2008 انجام شده ثابت کرده بیمارانی که داروی خود به نام atorvastatin که یکی از داروهای کاهنده کلسترول خون است را بعد از ظهر مصرف می کنند، نتیجه بهتری در مقایسه با استفاده آنها در صبح می گیرند. با این کار میزان تعداد حملات قلبی و انسداد رگ های خونی در این بیماران کاهش چشمگیری پیدا می کند و در عوض میزان تولید کلسترول های خوب در بدنشان بیشتر می شود. فایده دیگر مصرف قرص ها در این زمان بهتر شدن عملکرد رگ های خونی است. دانشمندان معتقدند، شاید در شب که ما غذا نمی خوریم، تولید کلسترول به بیشترین میزان خود در بدن می رسد و به همین دلیل مصرف قرص ها در این زمان بهترین نتیجه را به همراه دارد.

قرص آتورواستاتین چیست

آتورواستاتین جزء گروهی از داروهاست که مهارکننده‌ی ردوکتاز HMG CoA یا استاتین ها نامیده می‌شوند. این دارو باعث کاهش میزان کلسترولِ نامطلوب (لیپو پروتئین با چگالی کم یا LDL) و تریگلیسیرید و همچنین افزایش میزان کلسترول مطلوب (لیپو پروتئین با چگالی زیاد یا HDL) در خون می‌گردد.

نکاتی در مورد قرص آتورواستاتین

‎-در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی در مورد مصرف این دارو به پزشک خود اطلاع دهید. ‎-در صورت سابقه ی ابتلا به مشکلات کبدی یا هرگونه بیماری که مسبب عارضه کبدی شده است را دارید به پزشک خود اطلاع دهید. ‎-در صورتی که مشکلات عضلانی مانند گرفتگی یا حساسیت به هرگونه دارو، پزشک خود را مطلع نمایید.• در مدتی که آتورواستاتین مصرف می کنید از نوشیدن مقادیر زیاد آب گریپ فروت (بیشتر از 2 فنجان در روز) خودداری کنید. یک ترکیب شیمیایی در گریپ فروت مو جود می باشد که میزان آتورواستاتین خون را افزایش می دهد در نتیجه احتمال بروز عوارض ناخواسته افزایش می یابد. • مقدار مصرف الکل را کاهش دهید زیرا ریسک عوارض کبدی را افزایش می دهد. • زنانی که احتمال بارداری در آن ها وجود دارد نباید آتورواستاتین مصرف کنند مگر اینکه از یک روش مطمئن برای پیشگیری از بارداری استفاده کنند. • در صورتیکه می خواهید داروی دیگری مصرف کنید، برای اطمینان از عدم تداخل با آتورواستاتین با داروساز مشورت کنید.

روش مصرف قرص آتورواستاتین

‎-این دارو به صورت قرص ۱۰،۲۰،۴۰ میلی گرمی در ایران وجود دارد و مقدار مصرف روزانه دارو با توجه به شرایط شما توسط پزشک محاسبه می شود. ‎-معمولا آتورواستاتین به صورت یک بار در روز تجویز می شود. – آتورواستاتین را در زمان مشخصی از روز; هر زمانی که راحتید، مصرف نمایید . این دارو با غذا تداخل ندارد و می توانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید . _در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.

قرص آتورواستاتین و درمان کلسترول بالا

آتورواستاتین باعث درمان کلسترول بالا شده و در نتیجه ریسک ابتلا به سکته‌ی مغزی، حملات قلبی یا سایر مشکلات قلبی را در افرادی که از دیابت نوع دوم، بیماری عروق کرونر قلب یا سایر بیماری‌های مرتبط رنج می‌برند، کاهش می‌دهد. این دارو برای درمانی بزرگسالان و کودکان بالاتر از ۱۰ سال مناسب است.

تاثیر قرص آتورواستاتین در بدن

مهار کننده 3- هیدروکسی-3- متیل گلوتاریل کوآنزیم آ (HMG-CoA) ردوکتاز، آنزیم محدود کننده سرعت در مسیر سنتز کلسترول است (این دارو تولید موالونیک اسید را از HMG-CoA کاهش می دهد)؛ این مهار آنزیمی باعث می شود رسپتورهای LDL روی غشای هپاتوسیت ها به صورت جبرانی افزایش یافته و کاتابولیسم LDL تحریک شود. علاوه بر توانایی مهارکنندگان HMG-CoA ردوکتاز در کاهش سطح پروتئین C واکنشی، این داروها دارای خصوصیات پلئوتروپیک از جمله بهبود عملکرد اندوتلیال، کاهش التهاب در محل پلاک کرونری، مهار تجمع پلاکتی و اثرات آنتی کوآگلانی هستند.

درمان با قرص آتورواستاتین

– معمولا درمان با این دارو طولانی مدت می باشد لذا با پزشک خود در ارتباط باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را به طور منظم انجام دهید تا پیشرفت درمانی شما ارزیابی شود. – مصرف دارو را تا زمانی که پزشک برای شما تجویز کرده است ، ادامه دهید . – یک رژیم غذایی سالم، محدود کردن مصرف الکل، کاهش آب گریپ فروت در رژیم غذایی معمول، باعث افزایش احتمال عوارض ناشی از آتورواستاتین می شود لذا مصرف این ماده غذایی را در رژیم خود محدود نمایید. – خانم ها در مدت درمان با آتورواستاتین باید از یک روش جلوگیری از بارداری مناسب استفاده نمایند و در صورتی که حین درمان ، بارداری رخ داد، فوراًبه پزشک اطلاع دهند.

عوارض قرص آتورواستاتین

– درد و گرفتگی عضلانی یکی از عوارض شایع آتورواستاتین می باشد ، در صورت بروز این عارضه ، به پزشک خود مراجعه نمایید به دلیل این که احتمال بروز عارضه ای نادر اما جدی عضلانی در اثر مصرف آتورواستاتین وجود دارد، جهت بررسی های لازم مراجعه به پزشک در صورت درد عضلانی لازم است . _برای آبریزش بینی یا عطسه) با مصرف این دارو وجود دارد . در صورت بروز این علائم به پزشک خود مراجعه نمایید .

مصرف قرص آتورواستاتین در بارداری و شیردهی

اگر باردار هستید یا دردوران شیردهی به سر می‌برید و یا یک مشکل کبدی دارید، بهتر است از این دارو استفاده نکنید. اگر در حین مصرف این دارو باردار شدید، مصرف آتورواستاتین را بلافاصله قطع کرده و به دکتر خود اطلاع دهید. اگر این دارو را به همراه داروهای دیگری مصرف می‌کنید، ممکن است دچار تداخلات دارویی جدی شوید. اطرافیان نزدیک خود را از داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید یا قصد شروع و یا قطع مصرف آن‌ها را دارید، با خبر کنید. در برخی موارد، آتورواستاتین یا لیپیتور می‌تواند منجر به وضعیتی شود که تجزیه‌ی بافت‌های عضلانی اسکلتی را به همراه دارد و در نهایت باعث نارسایی کلیوی گردد. در صورتی که درد عضلانی، سستی و حساسیت به درد در ماهیچه‌ها یا ضعف عضلانی دارید، به خصوص اگر با تب، خستگی” غیر معمول و ادرار تیره رنگ همراه باشد، بلافاصله به دکتر اطلاع دهید. از خوردن غذاهای دارای چربی یا کلسترول بالا، اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که اگر رژیم غذایی کم کلسترولی را استفاده نکنید، آتوراستاتین تاثیر زیادی در پایین آوردن میزان کلسترول نامطلوب خون شما نخواهد داشت. آتورواستاتین، تنها قسمتی کوچک از درمان کامل می‌باشد. درمان کامل شما شامل رعایت رژیم غذایی، تمرینات و ورزش‌های جسمانی و کنترل وزن به همراه مصرف این دارو است. به صورت مداوم مصرف دارو، تمرینات جسمانی و رژیم غذایی خود را انجام دهید تا نتیجه‌ی مطلوب را مشاهده نمائید.در صورتی که باردار هستید نباید از آتورواستاتین استفاده کنید . در صورتی که در زمان مصرف دارو متوجه شدید که باردار هستید ، مصرف دارو را قطع کرده و بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید . به محض شروع مصرف آتورواستاتین باید از روش های پیشگیری از بارداری استفاده نمایید . مصرف آتورواستاتین میتواند به جنین آسیب های جدی وارد کند .این دارو از طریق شیرمادر به نوزاد منتقل می شود و مصرف آتورواستاتین (لیپوفیکس)در دوران شیردهی مجاز نیست . در صورتی که با شروع مصرف آتورواستاتین علائمی مانند : درد عضلانی ، ضعف و خستگی بیش از حد ، تب شدی ، ادرار تیره رنگ مشاهده کردید ، مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید . آتورواستاتین در مواردی میتواند منجر به نارسایی کلیوی شود در زمان مصرف قرص آتورواستاتین باید از برنامه و رژیم غذایی طبق نظر پزشک پیروی کنید و از مصرف غذای چرب خودداری نمایید .

شرایط نگهداری قرص آتورواستاتین

دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما، رطوبت و نور قرار دهید.

عوارض نادر قرص آتورواستاتین

در موارد نادری، مصرف آتورواستاتین ممکن است باعث ایجاد شرایطی شود که تجزیه‌ی بافت‌های عضلانی اسکلتی را به همراه داشته و در نهایت باعث نارسایی کلیوی گردد. در صورتی که درد عضلانی، سستی و حساسیت به درد در ماهیچه‌ها یا ضعف عضلانی دارید، به خصوص اگر با تب، خستگی غیر معمول و ادرار تیره رنگ همراه باشد، بلافاصله به دکتر اطلاع دهید.

تداخلات دارویی با قرص آتورواستاتین

داروهای دیگری می‌توانند منجر به افزایش مشکلات ماهیچه‌ای شوند و این نکته‌ی مهمی است که پزشک شما از هر داروی دیگری که مصرف می‌کنید، اطلاع داشته باشد. هر دارویی که مصرف می‌کنید یا قصد شروع یا قطع مصرف آن را دارید، با دکتر در میان گذارید؛ خصوصاً داروهای زیر: آنتی‌بیوتیک‌ها یا داروهای ضد‌ایدز. البته لیست بالا همه‌ی داروهایی که با آتورواستاتین تداخل دارند را در بر ندارد و سایر داروها نیز ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند؛ مثلاً ویتامین ها و داروهای گیاهی.

چگونگی مصرف قرص آتورواستاتین

پیش از شروع به مصرف دارو، بروشور موجود در جعبه محصول را مطالعه نمایید. بروشور، اطلاعات جامع تری از محصول، شرکت سازنده و لیست کاملی از عوارض جانبی را در اختیار شما قرار می دهد. آتورواستاتین را روزانه یک عدد، مطابق دستور پزشک مصرف نمایید. آتورواستاتین را می توانید درهر ساعتی از شبانه روز، قبل و یا بعد از غذا مصرف کنید، اما بهتر است جهت پیشگیری از فراموش نمودن مصرف دارو آن را در یک ساعت مشخص از شبانه روز میل کنید. این دارو را باید دقیقا طبق تجویز و نظر دکتر متخصص مصرف کنید و این مقاله فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست .این دارو معمولا به صورت یک بار در روز مصرف میشود . همیشه سعی کنید قرص آتورواستاتین را سرساعت معین در روز مصرف کنید . در صورتی که هر کدام از عوارض و علائم زیر را مشاهده کردید به پزشک مراجعه نمایید : آزمایش خون از شما بخواهد . موارد مصرف قرص آتورواستاتین آیا آتورواستاتین (لیپوفیکس) باعث لاغری میشود؟

بیشتر بخوانید : قرص آلفن ایکس ♥ قرص آ اس آ ♥ قرص آسیکلوویر ♥ قرص آرامبخش قرص امپرازول

  • طیب سالاری

خواص ترنجبین و خاکشیر

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۴۰ ب.ظ

طرز تهیه شربت و خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست

طرز تهیه شربت و خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست در سایت جسارت

خواص ترنجبین و خاکشیر,خواص ترنجبین و خاکشیر,خواص ترنجبین با خاکشیر,خواص ترنجبین خاکشیر,خواص مخلوط خاکشیر و ترنجبین,خاصیت ترنجبین با خاکشیر,فواید ترنجبین با خاکشیر,خواص ترنجبین همراه با خاکشیر,خواص خوردن خاکشیر با ترنجبین,خواص خاکشیر و ترنجبین

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

در این مطلب از خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.خاکشیر جزو آن دس ته از خوراکی هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن “عطش و تشنگی ” می شود ولی جدای از اینها خاکشیر درمان مناسبی برای مشکلات دختران لاغر است چرا که اشتها می آورد و معده را تقویت می کند. قصد داریم در رابطه با یکی از دانه های پرخاصیت که خوردن آن از گذش ته تا کنون توسط بزرگ تر ها و همچنین پزشکان به ما توصیه شده است صحبت کنیم. از خواص اولیه ی خاکشیر می توان به خاصیت صفرا بر بودن درمان عطش اش اره کرد.

خواص ترنجبین و خاکشیر

ترنجبین ماده ای است شیرین که به صورت شبنم روی گیاه حاج یا خارشتر یا خاربز می نشیند. در یک بررسی که توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان انجام شد، مشاهده شد که این شیرابه‌های قندی در نتیجه عمل حشره ای به طور طبیعی و با ایجاد شکاف به خارج تراوش می شود.  گیاه خارشتر درختچه یا بوته خاری است که در بیابان ها و دشت های کم ارتفاع ایران مانند خراسان، یزد، تبریز، زرند، اطراف قم و بوشهر به طور خودرو فراوان دیده می شود.  ترنجبین حاوی ترکیبات قندی مختلفی چون گلوکز و فروکتوز، ساکاروز و تری ساکارید است که به راحتی در آب حل می شود.   سابقا از ترنجبین در کارخانجات ساده قندگیری به طور سنتی قند می گرفتند، ولی بعدها چون فروش ترنجبین از نظر دارویی بازار بهتری پیدا کرد، آن را فقط به عنوان دارو می فروشند.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

همه ما از مادر بزرگ ها یا قدیمی های فامیل درباره خواص صفرابر و ضدعطش خاکشیر مطالبی را شنیده ایم و نسخه های خانگی و کار بردی را می شناسیم اما تعداد کمی از ما با دیگر خاصیت های این دانه های ریز و خوش تر اش سرخ رنگ آش نایی داریم. دانه هایی که نه تنها برای درمان برخی بیماری ها کار برد دارند بلکه می توانند کیفیت زندگی ما را از این رو به آن رو کنند.

خواص ترنجبین و خاکشیر

به زرد شدن رنگ پوست نوزادان پس از تولد و معمولا تا 28 روز اول زندگی زردی نوزاد می‌شوند. ضمن اینکه از بروز این بیماری پیشگیری هم می‌کند. این دارو برای نوزاد یک ملین و مسهل لطیف است و برای درمان و پاکسازی دستگاه گوارش از اخلاط و خونابه‏‌های بازمانده از دوران جنینی، معده و روده نیز استفاده می‌شود. در حقیقت زمانی که روده‌های نوزاد از همان ابتدای تولد پاک‌سازی شود، بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‏‌های ویروسی و عفونی در او کمتر شده و سیستم ایمنی‌اش از همان بدو تولد فعال می‏ شود، همچنین متابولیسم بدن یعنی هاضمه و دافعه و نیروی نگهدارنده و نیروی جاذبه در بدن کودک به صورت نرمال در می‏آید و بدن از همان ابتدا در مقابل بیماری‏ها در حد خودش مقاوم می‌‏شود. این نوزادان کبدی بسیار سالم و فعال خواهند داشت و تمام اعمال متابولیسمی و سوخت و ساز در بدنشان، با روال طبیعی به پیش خواهد رفت. ضمنا با مصرف ترنجبین، نوزاد اشتهای زیادی به خوردن شیر مادر پیدا می‌کند، شبها بهتر می‌خوابد و دل‌پیچه و نق زدن زیاد نوزاد برطرف می‌شود.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

 اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به دلیل افزایش خلط بلغم در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده اید و نمی توانید به سادگی از شر این موضوع خلاص شوید، برای شما پیشنهاد جالبی داریم؛ از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهان تان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشی را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ ق اش ق خاکشی مخلوط کنید.

خواص ترنجبین با خاکشیر

برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشی مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می کند تا با دفع اخلاط ناسالم و بلغم اضافه به مرور احساس بهتری پیدا کنید و با اصلاح مزاج از شر بدبویی دهانتان راحت شوید.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشیر، کمک به کنترل و تسکین فشارخون میباشد ،  اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف می‌کنید، می‌توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده نمایید که برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌خوبی کوبانده و آن را به‌صورت پودری نرم بیاورید، سپس ان ر  در ظرفی بریزید و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست بیاید. می‌توانید در هفته یک  الی  دو ‌بار این مرهم رابر روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل  و بهتر است  که نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد .

خواص ترنجبین خاکشیر

درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

خاصیت ان مقوی معده بوده و هاضمه میباشد  و جهت گرفتگی آواز و نیکویی رنگ رخسار مفید میباشد و برای شکر کف نمایند. ضماد آن برای زخم ها، ورم ها و سرفه مزمن و جهت شش، جگر و زخم های رحم نیز نافع است.

خواص مخلوط خاکشیر و ترنجبین

افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود.برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

دانه های خاکشی باید در ظروف سربسته، دور از نور، حرارت و رطوبت نگهداری بشوند.  گاهی دانه های گیاهان خانواده خاکشیر که شبیه  با آن می باشند به اسهال می باشد که در حالت اول صمغ و موسیلاژهای خاکشی در آب متورم شده و باعث میشود که یبوست رفع شوند، در حالی که در جوشانده ترکیبات داخل خاکشی استخراج شده و خاصیت ضد اسهال را ایجاد می کند.بر روی ور‌م‌های سخت و سرطانی، پستان، چشم، نقرس و ورم گوش، ضماد قرار دهید.  افرادی که ورم و زخم معده دارند، توصیه می‌شود مصرف خاکشیر را محدود نمایند.

خاصیت ترنجبین با خاکشیر

اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به‌دلیل افزایش اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده‌اید می توانید از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می‌کند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتری پیدا کنید.

خواص ترنجبین و خاکشیر

  • طیب سالاری

آلرژی و بارداری

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴ ب.ظ

آلرژی و بارداری

آلرژی و بارداری ، آلرژی بارداری ، حساسیت و آلرژی در بارداری ، علائم آلرژی در بارداری ،آلرژی بارداری،آلرژی در بارداری،آلرژی دوران بارداری،آلرژی در بارداری خطرناک است،آلرژی پوستی در بارداری،حساسیت و آبریزش بینی در بارداری

آلرژی و بارداری ، آلرژی بارداری ، حساسیت و آلرژی در بارداری ، علائم آلرژی در بارداری 

حساسیت و آلرژی در بارداری

یکی از چیزهایی که همواره در بارداری با آن مواجه هستیم این است که  اغلب زنان در طول دوران بارداری دچار گرفتگی بینی می شوند. گرفتگی بینی معمولا در سه ماهه دوم بارداری و بر اثر سطح بالای هورمون های استروژن و پروژسترون که جریان خون را در سراسر بدن، از جمله بینی، افزایش می دهند ایجاد می شود. در این هنگام غشاهای مخاطی متورم و نرم می شوند و به دنبال آن دچار گرفتگی بینی می شوید که در آلرژی و سرماخوردگی هم اتفاق می افتد و باعث خون دماغ و آبریزش از عقب بینی می شود، در نتیجه سرفه می کنید یا حتی ممکن است در شب حالت تهوع پیدا کنید.اما چگونه می توان تفاوت بین آلرژی و گرفتگی بینی در دوران بارداری را تشخیص داد؟ اگر دچار آلرژی هستید به احتمال زیاد علائمی بیشتر از آنچه در بالا گفته شد (عطسه، خارش چشم و غیره) را به همراه گرفتگی بینی و سرفه تجربه می کنید. اگر خارش قابل توجه و عطسه ندارید ممکن است ناراحتی شما بر اثر گرفتگی بینی مربوط به هورمون ها در بارداری باشد. اگر از علت علائم مطمئن نیستید با پزشک تان در این باره مشورت کنید.در این مطلب از سایت جسارت به آلرژی و بارداری می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.درمان آلرژی فصلی را هم می توانید در این سایت مطالعه نمایید

آلرژی فصلی در بارداری

توجه داشته باشید که آلرژی فصلی در بارداری با علائم آبریزش بینی، گرفتگی بینی، عطسه، خارش پوست، خارش چشم و در برخی موارد علائمی شبیه به خس خس سینه در بیماری آسم همراه است. خوردن قرص آلرژی در بارداری، مصرف آنتی هیستامین (Antihistamine) در بارداری و درمان دارویی حساسیت فصلی در بارداری باید تحت نظر پزشک باشد. دلیل اصلی آلرژی فصلی گرده ها، قارچ ها و هاگ هایی هستند که در فصل بهار و پاییز توسط باد جابجا می شوند و در هوای مرطوب حاصل از باران بهاری، در خارج و داخل خانه رشد می کنند. این علائم در اواخر تابستان و پاییز، زمانیکه علف ها و گیاهان در رشد هستند، شدت می یابند.

آلرژی و بارداری

درمان انواع آلرژی با تشخیص نوع حساسیت آن بسیار ساده است و اکثر داروهایی که برای انواع آلرژی تجویز می شوند تنها آرام بخش و ضد التهاب است و زنان باردار نمی توانند از آن ها استفاده کنند.برخی از آلرژی های فصلی هستند که با علائمی شامل آبریزش بینی، عطسه قرمزی چشم همراه است و شدت این علایم در برخی افراد به ویژه در زنان باردار شدیدتر است که سیستم ایمنی افراد نیز در مقایسه با یکدیگر متفاوت است. تنها راه تقویت سیستم ایمنی در دوران بارداری مصرف مواد غذایی مانند آنتی اکسیدان همچون ویتامین Cو E است که موجب تقویت بدن میشود.

قرص آنتی هیستامین برای آلرژی و بارداری

خوردن قرص آنتی هیستامین دکونژستانت (Antihistamine Decongestant) یا مصرف هر داروی ضد احتقانی که حاوی ماده ای بنام پسودوافدرین (pseudoephedrine) است، در بارداری توصیه نمی‌شود و به ویژه طی سه ماهه اول بارداری باید از مصرف آن پرهیز شود. از آنجایی که این ماده باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود، بنابراین می‌تواند جریان خون به جفت را محدود سازد و در نتیجه اکسیژن رسانی به جنین با مشکل روبرو می شود. اگر پیش از بارداری برای کنترل اگزما یا آلرژی ورم غشاء مخاطی بینی (allergic rhinitis) بدون نسخه یا با تجویز پزشک از قرص آنتی‌هیستامین (Antihistamine) استفاده می‌کردید، اکنون نیز در دوران بارداری می‌توانید با محدود کردن آن به میزان یک عدد قرص آنتی هیستامین (Antihistamine) در روز، استفاده از آن را ادامه دهید. اسپری بینی (نمکین و استروئید) و پماد استروئید (Steroid) در دوران بارداری ایمن هستند، اما برای اطمینان، پیش از مصرف هرگونه دارویی با پزشکتان مشورت کنید.

درمان آلرژی در بارداری

اگر حساسیت باعث ایجاد اختلال در خورد و خوراک و خواب شما شده باشد، بهتر است با پزشک خود در خصوص مصرف دارو مشورت نمایید. اگرچه بهتر است از مصرف داروهای غیرضروری در سه ماه اول بارداری بپرهیزید. اما بیشتر داروهای حساسیت در 6 ماه آخر بارداری مجاز می باشند.استفاده از اسپری بینی باعث می شود گرفتگی بینی شما بهتر شود و به فرزند شما نیز آسیبی نمی رساند. پزشک ممکن است به شما آنتی هیستامین یا قرص های گرفتگی بینی پیشنهاد دهد. قرص Chlor-Trimeton یکی از آنتی هیستامین های مجاز است اما باعث خواب آلودگی می شود. آنتی هیستامین هایی مثل کلاریتین و زیرتک برای زنان باردار مناسب هستند و بدون تجویز پزشک قابل خریداری می باشند.بیشتر پزشک ها مصرف آفرین (اسپری بینی) را توصیه می کنند. اگر مقدار کمی از دارو جذب سیستم شما شود نتیجه ای مطلوب را به دنبال دارد. اسپری دیگر NasalCrom نیز مشابه استروئید بینی Nasacort مجاز می باشد.اگر در حال حاضر از قرص های حساسیت استفاده می کنید، آن ها را ادامه بدهید. زیرا بهتر است در طول بارداری قرص حساسیت جدیدی را امتحان نکنید. قرص جدید احتمال واکنش های جدی به حساسیت را بالا می برد.

درمان آلرژی و بارداری با طب سنتی

می‌توانید برای کاهش سوزش و خارش بینی، عصر و شب روی پیشانی و بینی روغن بنفشه (با پایه روغن بادام) بمالید. چکاندن روغن بنفشه در بینی هم می‌تواند موثر باشد چون بنفشه یک ضد التهاب موضعی است.

درمان گیاهی آلرژی در دوران بارداری

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماکوگنوزی نیز می گوید: «در دوران بارداری به دلیل حساسیت هایی که وجود دارد نمی توان بدون محدودیت از گیاهان دارویی استفاده کرد. به همین خاطر مصرف برخی گیاهان دارویی که در درمان آلرژی موثرند، برای خانم های باردار توصیه نمی شود. به عنوان مثال دارچین با اینکه یک ضدآلرژی خوب است ولی ممکن است گاهی در برخی افراد حساسیت ایجاد کند.انگور، زردچوبه و اکالیپتوس هم خاصیت ضدآلرژی دارند اما از آنجا که ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت کنند مصرفشان در دوران بارداری توصیه نمی شود. آلرژی ممکن است به شکل های مختلف مانند عطسه، سرفه، خارش پوست و یا تنگی نفس بروز کند.در بین داروها و مواد طبیعی که در رفع آلرژی و به ویژه تنگی نفس موثرند روغن نعناع بهترین ترکیب ضداحتقان است. مصرف نعناع به عنوان یک گیاه خوراکی برای همه افراد ایمن است. (درصد کمی از افراد ممکن است به گیاه نعناع حساسیت داشته باشند که شیوع این مشکل بسیار کم است.) بنابراین می توان گفت روغن نعناع در بیشتر افراد هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و در طول دوران بارداری می توان از آن استفاده کرد.

آزمایش تشخیص آلرژی در دوران بارداری

اگر علائم حساسیت را مشاهده می کنید اما نمی دانید چه عاملی باعث حساسیت می شود، انجام آزمایش حساسیت به درمان شما کمک زیادی می کند.در اینجا نکاتی برای انجام آزمایش حساسیت در طول بارداری ذکر شده است:آزمایش (RAST) برای مادر و جنین مجاز است. به گفته سخنگوی انجمن حساسیت و تنگی نفس امریکا این آزمایش در بیرون بدن انجام می شود و هیچ گونه احتمال واکنش حساسیت وجود ندارد. در این آزمایش مقداری خون از شما گرفته می شود. با استفاده از این نمونه، کلینیک 20 نوع ماده حساسیت زا را بررسی می کنند و پس از چند روز نتیجه آزمایش به شما اعلام می شود.با استفاده از یک سوزن نازک خراش هایی سطحی بر روی بازو ایجاد می شود و مواد حساسیت زا بر روی خراش ها قرار می گیرند. اگر به ماده ای حساسیت داشته باشید، محل آزمون قرمز می شود و ورم می کند. این آزمایش برای زنان باردار مجاز است اما احتمال واکنش هایی از قبیل کهیر، تنگی نفس یا بسته شدن گلو وجود دارد. به همین دلیل بیشتر پزشکان این آزمون را بر روی زنان باردار انجام نمی دهند.

پیشگیری از آلرژی و بارداری

بهترین روش برای پیشگیری و درمان حساسیت و آلرژی‌ در دوران بارداری، دوری از مواد آلرژی‌زاست، مثل گرد و غبار خانه، قارچ‌ها، موی حیوانات و گرده گل‌ها. همچنین باید از افراد سیگاری دوری کنید، البته نه فقط به علت آلرژی‌، بلکه به سبب دود دست دوم که برای شما و به ویژه فرزندتان بسیار مضر است.اما از آنجایی‌که نمی‌توانید خود را برای نه ماه در قفسی شیشه‌ای حبس کنید، مطمئناً با کاهش مواد آلرژی زا در محیط منزل‌تان می‌توانید این شرایط را مهیا کنید.برای مثال کنه های موجود در گرد غبار خانه، از تغییر دمای خانه متنفر هستند، بنابراین اگر تشک و بالش‌های خود را زیر نور خورشید بگذارید یا ملحفه ها را در آب گرم بشویید، می‌توانید آنها را از بین ببرید. فراموش‌ نکنید که تمامی تشک‌های خود را با پوششی در برابر کنه گرد و غبار محافظت کنید، بالشی مخصوص افراد آلرژیک تهیه کرده و اسپری مایتِ غبار خانه بخرید.اگر رطوبت و قارچ سیاه، موجب آلرژی شما می شود، باید هوای منزل خود را به خوبی تهویه کنید و طی دوره بارداری، رطوبت داخلی منزل را کاهش دهید. همچنین منزل خود را برای احتمال وجود قارچ جستجو کرده و آنرا با ماده سفید‌کننده (بلیچ) پاک کنید. این کار آلرژی شما را از بین نمی‌برد، اما ممکن است حال شما را بهبود بخشد و بتواند شما را از دوره بارداری‌تان به سلامت عبور دهد.

بیشتر بخوانید : آلرژی بینی ♥ علائم آلرژی ♥ آلرژی چشمیسرفه های آلرژیک آلرژی به گربه

  • طیب سالاری

درمان آلرژی فصلی

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۳۹ ب.ظ

روش هایی برای کنترل و درمان آلرژی فصلی با طب سنتی

روش هایی برای کنترل و درمان آلرژی فصلی با طب سنتی در سایت جسارت

درمان آلرژی فصلی ، درمان آلرژی فصلی با طب سنتی ، درمان آلرژی فصلی بهار ، درمان خانگی آلرژی فصلی ،درمان آلرژی فصلی در بارداری،درمان آلرژی فصلی در کودکان،درمان آلرژی فصلی با گیاهان دارویی،درمان آلرژی فصلی طب سنتی ،درمان آلرژی فصلی پاییز

درمان آلرژی فصلی ، درمان آلرژی فصلی با طب سنتی ، درمان آلرژی فصلی بهار ، درمان خانگی آلرژی فصلی 

آلرژی فصلی ممکن است برای خیلی ها اتفاق افتاده باشد و بسیاری از مردم آن را تجربه کرده اند.بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب به آن بپردازیم.امیدواریم این مطلب بتواند شما را در درمان این بیماری یاری دهد.

حساسیت و آلرژی فصلی

آلرژی و حساسیت در زمانی بروز می‌کند که سیستم بدن به‌طور اشتباه در برابر ماده‌ای که به نام آلرژن شناخته می‌شود و چندان خطرناک هم نمی تواند باشد، از خود دفاع می‌کند. در حالت طبیعی سیستم ایمنی بدن در برابر باکتری و ویروس دست به کار می‌شود. در مواردی که آلرژی ایجاد می‌شود، هر زمان که ماده حساسیت‌زا ظاهر شود،در این حالت سیستم بدن شروع به کار و جنگ می‌کند. در برخی موارد این ماده آلرژی زا می‌تواند دانه گرده و قارچ باشد. درست در همین نقطه است که درمان سرفه آلرژیک، درمان آلرژی بینی و به‌طور کلی درمان کیپ شدن بینی و دیگر علائم به یک دغدغه تبدیل می‌شود.آلرژی های فصلی، در فصل زمستان کمتر رایج است، اما ممکن است سالانه رینیت آلرژیک را تجربه کنید. گیا هان مختلف ،گرده های مختلفی را در زمان های مختلف سال تولید می کنند. بسته علل آلرژی شما، و جایی که زندگی می کنید، ممکن است تب یونجه را در بیش از یک فصل تجربه کنید همچنین، ممکن است به آلرژن های داخلی، مانند قارچ و کپک ها یا حیوان خانگی، واکنش نشان دهید.در این مطلب از سایت جسارت به درمان آلرژی فصلی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد و آلرژی فصلی را برای همیشه درمانگر باشید

 علت آلرژی فصلی

شاید برایتان جالب باشد که آلرژی فصلی زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن یک ماده را در هوا شناسایی می کنند که فکر می کنند برای بدن خطرناک است . برای واکنش سیستم آلرژیک با آزاد کردن برخی از هیسامین ها و سایر مواد شیمیایی به جریان خون عکس العمل نشان می دهد. مواد شیمیایی باعث ایجاد علائم واکنش های آلرژیک می شود و برخی از آلرژن های معمول آلرژی فصلی ممکن است از فصل به فصل متفاوت باشد.فصل بهار : اعتقاد بر این است که گیاهان بیشترین انرژی را در بهار دارند .تابستان :مجرم اصلی آلرژی در تابستان چمن است .پاییز :در فصل پاییز گل صدف باعث ایجاد آلرژی بوده و همچنین علائم زرد شدن میوه ها را می توان از دلایل آلرژی در این فصل دانست .فصل زمستان :اکثر آلرژن های خارجی در زمستان از کار می افتند و در نتیجه آب و هوای سرد در بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری کمک می کنند تا نفس راحتی بکشند .عواملی که ممکن است باعث ابتلای فرد به آلرژی شوند متفاوت‌اند.یکی از مهم‌ترین عوامل ژنتیک است. برای فرزندانی که والدینی با حساسیت‌های مختلف دارند احتمال بیشتری وجود دارد که به آلرژی مبتلا شوند.مواد غذایی خاص نیز از جمله عوامل ابتلا به آلرژی هستند. خوردن لبنیات، آجیل، ماهی‌ها و غذاهای دریایی، تخم مرغ، میوه‌هایی مانند موز و کیوی، سویا و … ممکن است باعث بروز حساسیت‌های مختلف در بدن شوند.همچنین عواملی که در محیط وجود دارند از موارد باعث ابتلای افراد به حساسیت و آلرژی هستند. آلودگی هوا و آلاینده‌های مختلفی که در هوای محیط وجود دارند یکی از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به آلرژی هستند. گرده‌های چوب و گردوغبار، کپک، دود سیگار و دود ناشی از پخت و پز، مو و شوره پوست حیوانات، نیش حشرات، گرده افشانی گیاهان و … از دیگر عوامل محیطی بروز آلرژی هستند.

علائم آلرژی فصلی

از علائم معمول و خفیف آلرژی شامل خارش، التهاب، سوزش، اشک و آبریزش بینی می باشد. این علائم به سایر نقاط بدن تسری پیدا نمی‌کنند.در نوع متوسط آن، واکنش‌ها به سایر نقاط بدن منتقل می‌شوند. ممکن است خارش پوست یا چشم به خارش گلو و تنگی نفس هم منجر شود.بیش‌دفاعی یا آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که باعث می‌شود نشانه‌های واکنش در تمام بدن پخش شوند. التهاب پوست بدن، خارش، تنگی نفس، تهوع، درد و سوزش معده، سرگیجه و سردرد، افت شدید فشارخون و … از علائم آلرژی حاد هستند که برای درمان نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی دارد.

درمان آلرژی فصلی با سرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر خاصیت ضد آلرژیکی که دارد می‌تواند برای درمان‌های دیگر مانند کاهش وزن مؤثر باشد. با این حال بسیاری از مردم نمی‌دانند که سرکه سیب تا چه حدی می‌تواند برای بهبود علائم آلرژی مفید است.سرکه سیب می‌تواند مخاط ناشی از آلرژی را کاهش دهد و سیستم لنفاوی بدن را پاک کند. برای آن که علائم آلرژی به صورت مطلوبی تسکین پیدا کند، سه بار در روز یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ترکیب کنید و سپس آن را بنوشید. این کار سبب می‌شود تا علائم آلرژی حاد مانند سرفه و حالت تهوع را بهبود بخشد.

درمان آلرژی فصلی با عسل

به طور علمی شواهد نشان می‌دهد که عسل از تاثیرگذارترین مواد طبیعی بر روی درمان آلرژی و حساسیت است. خوردن عسل باعث می‌شود تا بدن با مواد آلرژی‌ زای موجود در محیط سازگار شود. عسل مانند یک آلرژی طبیعی عمل می‌کند منتها بدون اثرات جانبی. خوردن یک قاشق چای‌خوری یا بیشتر از عسل طبیعی باعث پیشگیری از ابتلا به حساسیت می‌شود. همچنین خوردن روزانه عسل در سه نوبت، باعث از بین بردن علائم و درمان آلرژی می‌شود. پیشنهاد می‌شود بلافاصله بعد از شروع علائم آلرژی، اقدام به خوردن عسل شود تا بهبودی سریع‌تر حاصل شود.

درمان گیاهی آلرژی فصلی

توجه به نوشیدن دمنوش‌های گیاهی خانگی و مصرف ادویه‌ها و گیاهان دارویی نیز می‌تواند تا حد زیادی از احتمال ابتلا به آلرژی جلوگیری کند. مصرف این گیاهان باعث کاهش مخاط و خالی شدن سینوس‌ها می‌شود و برای درمان آرژی و حساسیت بسیار موثر است.بابونه یکی از گیاهانی است که خاصیت ضد حساسیت دارد و برای دل درد، نفخ شکم و دستگاه گوارش بسیار مفید است. همچنین باعث تعادل در کارکرد کبد و مزاج می‌شود.چای سبز نیز به دلیل وجود ویتامین ث در آن باعث تقویت و متعادل کردن سیستم ایمنی بدن می‌شود. علاوه بر این باعث تسکین علائم و درمان آلرژی می‌شود و خاصیت آرامبخشی دارد.دارچین، زردچوبه و بادرنجوبه نیز از جمله گیاهانی هستند که به عنوان مسکن سیسم عصبی بدن عمل می‌کنند و علائم حساسیت و آلرژی را تسکین می‌دهند.

درمان خانگی آلرژی فصلی

لیمو ترش، لیمو، و سایر اشکال مرکبات همه سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند چون سطح ویتامین C بسیار بالایی دارند. نوشیدن آب لیمو (نه لیموناد پر از شکر) به بدن‌تان کمک می‌کند ناخالصی ها را دفع کند، و ریختن آب یک نصفه لیمو بر روی سالادتان می‌تواند توانایی مبارزه با علائم آلرژی را افزایش دهد.برای خلاص شدن از دست آلرژی و تقویت آنی سیستم ایمنی بدن‌تان می‌توانید آب مرکبات را با کمی عسل مخلوط کنید تا بیشترین فایده را از این روش برده باشید.

درمان آلرژی فصلی با زنجبیل

زنجبیل، به عنوان یکی از شگفتی های طبیعت، مملو از عوامل ضد التهاب است که از طریق مبارزه با تورم بینی علائم تب یونجه را کاهش می‌دهد. این امر از احساس کیپ بودن بینی‌تان جلوگیری می‌کند و در نتیجه دوباره می‌توانید به راحتی تنفس کنید. کمی از آن را داخل غذا بریزید یا چای زنجبیل تازه بنوشید تا بهترین نتایج را از آن بگیرید.

درمان آلرژی فصلی با دارو

هنگامی که شما نمیتوانید از آلرژن هایتان اجتناب کنید، سایر روش های درمانی در دسترس هستند، از جمله:دارو های دکونژستانت و آنتی هیستامین هایی ،مانند؛ ستریزین (Zyrtec) و دارو های ترکیبی حاوی استامینوفن، دیفن هیدرامین و فنیل افرین و دارو های تجویزی، مانند؛ اسپری های استروئیدی بینی در موارد شدید، ممکن است پزشک شما شربت های ضد حساسیتی را نیز معرفی کند. نوعی ایمونوتراپی، موجود است که می توانند سیستم ایمنی بدن شما را به آلرژن ها کاهش دهند برخی از دارو های آلرژیک، ممکن است عوارض ناخواسته، مانند؛ خواب آلودگی، سرگیجه و سردرگمی داشته باشند.

نکاتی برای کاهش آلرژی فصلی

آلرژی زدایی آلرژن های داخل خانه ،معمولا از محیط زیست خود راحت تر از گرده افشان های بیرونی حذف می شوند در اینجا چند نکته برای ر هایی از خانه شما ،از آلرژن های رایج وجود دارد: ملحفه های خود را در آب بسیار گرم ،حداقل یکبار در هفته بشویید. ملحفه و بالش خود را با پوشش ضد آلرژی پوشانید. از فرش و مبلمان و اسباب خود، غبارزدایی کنید. رفع نشت آب و پاک کردن آسیب آب، که می تواند کمک به رشد قارچ و آفات کند. سطوح ریخته گری و مکان هایی که قارچ و غبار ممکن است شکل بگیرد، از جمله، کولر های آبی، تهویه، ایرکاندیشنر ها، یخچال و فریزر…برای حفظ تعادل از بخور ساز استفاده کنید.

درمان آلرژی فصلی

مطالب مرتبط

علت و درمان آلرژی بینی و گلو در کودکان و نوزادان و طب سنتی

بررسی علائم آلرژی و راههایی برای کنترل آلرژی

درمان و علائم آلرژی چشمی و تاری دید در کودکان در طب سنتی

درمان سرفه های آلرژیک در طب سنتی و کودکان

  • طیب سالاری

درمان استرس و اضطراب

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸ ق.ظ

روش های موثر برای کاهش و درمان استرس و اضطراب شدید

روش های موثر برای کاهش و درمان استرس و اضطراب شدید در سایت جسارت

درمان استرس و اضطراب شدید،درمان استرس و اضطراب شدید در طب سنتی،درمان استرس و اضطراب شدید با طب سنتی،درمان استرس و اضطراب شدید با دارو،درمان گیاهی استرس و اضطراب شدید،درمان دارویی استرس و اضطراب شدید

درمان استرس و اضطراب ، درمان استرس و اضطراب شدید در طب سنتی ، درمان استرس و اضطراب شدید با دارو ، درمان گیاهی استرس و اضطراب

 

بیماری استرس و اضطراب

اضطراب و استرس در دنیای کنونی و جوامع مدرن امروزی گسترش بسیاری یافته است. اگرچه میزان سطح دانش و آگاهی و رفاه افزایش یافته است ولی میزان استرس ناشی از کار و مسولئیت های زندگی پر تنش در شهرها نیز بشدت افزایش یافته است. از سوی دیگر ماهیت مشاعل امروزی ایجاب می کند که افراد در حین تحمل استرس و اضطراب بتوانند به وظایف خود نیز عمل کنند. در بسیاری از موراد به همین منظور لازم است تا افراد به درمان استرس در کمتر از یک ساعت بپردازند. اگرچه روشهای درمانی با داروهای ضد اضطراب و استرس این کار را در کمتر از 1 دقیقه برای شما انجام میدهد. ولی استفاده از روش های غیر دارویی مانند ورزش و برخی توصیه های روانشناسی می تواند استرس شما را در کمتر از یک ساعت کاهش بدهد. درمان استرس در کمتر از یک ساعت یک نوع درمان فوری با استفاده از ورزش و روشهای روانشناختی است ولی درمان اضطراب و استرس فقط به صورت بلند مدت و مشاوره با متخصص امکان پذیر می باشد. در این مطلب از سایت جسارت به درمان استرس و اضطراب می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علائم استرس و اضطراب

بسیاری از اضطراب و استرس ها در محیط های پرتنش رخ می دهد و افراد در کمتر از یک دقیقه دچار حالات استرس و تنش شده و ممکن است این اتفاق برای آنها در هر ساعت یک بار رخ بدهد. برای درمان استرس در کمتر از یک ساعت در افرادی که کارهای پر استرس دارند و باید در مورد بسیاری از کارها و وظایف خود نگران باشند، این تکنیک ها کاربرد دارد. این نوع استرس های ناگهانی و کوتاه مدت بسیار بروز می کند.ثرات فیزیولوژیکی متداول استرس بر بدن سردرد، درد و تنش عضلانی، درد قفسه سینه، خستگی، تکرر ادرار، ناراحتی معده و بدخوابی هستند.همچنین استرس با اثر مستقیم بر روی خلق و رفتار شما، منجر به علائمی مانند اضطراب، بی قراری، فقدان انگیزه، تحریک پذیری، خشم غیر ضروری، غم و اندوه، افسردگی و انزوای اجتماعی می گردد.استرس می تواند حاد یا مزمن باشد. استرس بیش از حد می تواند عوارضی فشار خون بالا، چاقی، بیماری های قلبی، اضطراب و افسردگی را به دنبال داشته باشد. نکته جالب اینجاست که استرس حتی میزان لذت شما را از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

راههای موثر درمان استرس و اضطراب

تنفس آرام و عمیق در موقعیت های استرس زا می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند. همراه با تنفس عمیق، اکسیژن بیشتری وارد بدن شما می شود که می تواند منجر به آرامش ذهن و بدن شما شود. در واقع، روزانه 15 تا 30 دقیقه تنفس آهسته و عمیق می تواند به خوبی به جلوگیری از استرس کمک کند. تنفس آهسته و عمیق حتی می تواند به شما کمک کند که بهتر فکر کنید و در نتیجه می توانید از راه حل های بهتری برای مقابله با استرس استفاده کنید.وقتی که شما تحت استرس قرار دارید، در جای آرام و راحتی دراز بکشید.چشمانتان را ببندید و از طریق بینی یک نفس عمیق بکشید.نفس خود را به ​​مدت 5 ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی و به مدت ثانیه 5 نفستان را خارج کنید (بازدم).5 یا 6 بار این کار را تکرار کنید، تا زمانی که احساس آرامش به شما دست دهد.

درمان استرس و اضطراب با ماساژ

ماساژ بدن نیز به عنوان یک مسکن بسیار مفید برای درمان اضطراب و استرس عمل می کند. با توجه به طب سنتی چینی، ماساژ کمک می کند تا چاکراه های انرژی مسدود بدن، باز شوند و به کاهش استرس و بهبود سلامتی کمک کنند.ماساژ پاها، دست ها، پشت و سر با روغن گرم به شل شدن عضلات تنش، بهبود گردش خون و کاهش اضطراب کمک می کند.برای استفاده از ماساژ درمانی، شما می توانید از روغن کنجد، زیتون و یا روغن نارگیل استفاده کنید.روغن مورد نظرتان را کمی گرم کنید.از روغن گرم شده برای ماساژ پیشانی، گردن، شانه ها، پشت و پاهایتان استفاده کنید.سپس حمام آب گرم بگیرید.ماساژ روزانه بدن شما (به اندازه مورد نیاز) به کاهش استرس کمک می کند.

درمان استرس و اضطراب با اسطوخودوس

اسطوخودوس گل‌هایی بنفش رنگ می‌باشد که به عنوان گیاه آرام بخش برای بهبود کیفیت خواب، کاهش اضطراب و درمان استرس بسیار مفید است همچنین خواص دیگری اعم از افزایش تمرکز، بهبود سردرد، بهبود عملکرد مغز، افزایش احساس شادی، درمان افسردگی و … را دارد . همچنین روغن اسطوخدوس یک داروی موثر در درمان بیماری‌های عصبی می‌باشد. عطر اسطوخدوس نیز باعث می‌شود خواب راحت‌تری داشته باشید در نتیجه از تنش و استرس‌های روزانه کاسته می‌شود.

درمان استرس و اضطراب با چای بابونه

بابونه گیاهی بسیار موثر برای کاهش و درمان استرس می باشد. ماهیت آرام بخش و تسکین دهنده آن به عنوان یک مسکن بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. بابونه به شل شدن عضلات، رفع اضطراب و خواب بهتر کمک می کند.برای مبارزه و درمان استرس شما می توانید روزانه 4 فنجان از دمنوش بابونه بنوشید. برای تهیه این دمنوش، 2 قاشق چای خوری بابونه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس مقداری عسل به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید و آن را بنوشید.شما همچنین می توانید گل بابونه تازه یا چند قطره از اسانس بابونه به آب گرم اضافه کنید و به عنوان تسکین دهنده اعصاب مصرف نمایید.شما حتی می توانید از این گیاه به عنوان مکمل جهت درمان استرس خود نیز استفاده نمائید. برای انتخاب دوز مناسب با دکتر خود مشورت کنید.

درمان استرس با ورزش

ورزش برای مغز بسیار مفید است و یک پادزهر قدرتمند برای افسردگی و اضطراب به حساب می‌آید. به گفته‌ی دکتر درو رامزی (Drew Ramsey)، استادیار بالینی روان‌پزشکی در بیمارستان نیویورک- پرسبیترین، دانشگاه کلمبیا: «اگر شما به‌طور مرتب ورزش کنید، خودباوری بیشتری خواهید داشت و بیشتر احساس سلامتی می‌کنید. یکی از دلایل اصلی اضطراب، نگرانی در مورد سلامتی و بیماری است و اگر اندام متناسبی داشته باشید این نگرانی تا حد زیادی از بین خواهد رفت.»

درمان اضطراب با مصرف امگا 3

حتما می‌دانید که روغن ماهی برای سلامت قلب مفید است. خوب است بدانید روغن ماهی برای جلوگیری از افسردگی مفید است و البته پیشگیری از اضطراب را هم به این فهرست اضافه کنید. در یک تحقیق دانشجویانی که به مدت ۱۲ هفته هر روز یک دُز ۲,۵ میلی‌گرمی اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف کرده بودند نسبت به دانشجویانی که شبه‌دارو استفاده کرده بودند، قبل از امتحان استرس و اضطراب کمتری داشتند. به‌طور کلی کارشناسان توصیه می‌کنند به هر شکلی که ممکن است امگا ۳ مورد نیازتان را از غذا دریافت کنید. ماهی‌های آبِ سرد مانند سالمون، بهترین منابع اسیدهای چرب هستند. یک تکه‌ی تقریبا ۱۸۰ گرمی از سالمون وحشی گریل‌شده، حاوی ۳,۷۵ گرم امگا ۳ است. ماهی آنچووی، ساردین و ماسل (صدف دوکفه‌ای) نیز منابع خوب امگا ۳ هستند.

درمان استرس و اضطراب با ویتامین B

برای درمان استرس ، جلوگیری از اضطراب و بالا بردن روحیه خود مصرف ویتامین B را شروع کنید. هر 8 نوع ویتامین B از جمله B1، B2، B3، B5، B6، B7 و B12 عملکرد صحیح مغز و سیستم عصبی را ارتقا می دهند و همچنین به افزایش آرامش و مبارزه با استرس و خستگی کمک می کنند. در واقع، کمبود ویتامین B در بدن می تواند باعث تحریک پذیری (حساسیت بیش از حد)، افسردگی و بی تفاوتی شود. بنابراین هنگامی که شما تحت اضطراب قرار دارید، بیشتر از غذاهای غنی از انواع ویتامین B استفاده کنید.غذاهای غنی از ویتامین B شامل غلات سبوس دار، لوبیا، نخود، بادام زمینی، اسفناج، کلم پیچ، آووکادو، سیب زمینی، موز، حبوبات، تخم مرغ و محصولات لبنی می باشد که تمامی این موارد به درمان استرس کمک شایانی می‌کند. همچنین شما می توانید جهت درمان استرس و اضطراب خود مکمل های ویتامین B را مصرف کنید، برای انجام این کار ابتدا با یک دکتر مشورت کنید.

کاهش استرس و اضطراب

باید بدانیم که مغز انسان بهترین داروها را می‏سازد و بهترین درمان ها را در خودش گنجانده است. فقط راه استفاده از آنها را باید یافت و آن هم نیاز به کمی تمرین و ممارست دارد. در اینجا به راههای مهار استرس بر اساس تجربیات شخصی و پیشنهادات پزشکان متخصص می‏پردازم:

۱ – نفس عمیق به مدت چند دقیقه

۲ – پیاده روی و قدم زدن

۳ – سرگرم شدن به کاری خاص مثلا نظافت منزل یا رانندگی (پرت کردن حواس خودمان به جایی دیگر)

۴ – تماس با چند دوست (حضوری یا تلفنی)

۵ – گوش دادن به یک موسیقی بی‏کلام

۶ – ورزش و تحرک (ترجیحا در جمع)

۷ – تفکر و تجسم مثبت از موقعیتی دیگر و مکانی دیگر

۸ – در آغوش کشیدن کسی که دوستش داریم

۹ – عدم توجه به علائم استرس

۱۰ – مدیتیشن و ریلکسیشن

۱۱ – تماشای طبیعت، دریا

۱۲ – توکل به خدا و سپردن همه چیز به دست او

درمان استرس و اضطراب

مطالب مرتبط :

کاربرد و عوارض مصرف قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی

آشنایی با روش های درمان استرس با داروهای گیاهی و دمنوش ها

روش های کاهش و درمان استرس با طب سنتی و گیاهان دارویی

تاثیر استرس در دوران بارداری بر روی جنین چه عواقبی دارد

همه چیز درباره درمان و کاهش استرس‌ در کودکان و بزرگسالان

  • طیب سالاری