وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

بهار نارنج و به لیمو

دوشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۳۷ ق.ظ

بهار نارنج و به لیمو

بهارنارنج و به لیمو ، خواص بهارنارنج و به لیمو ، دمنوش بهار نارنج و به لیمو ، خواص درمانی بهار نارنج و به لیمو ، خاصیت بهار نارنج و به لیمو ، دمنوش به لیمو و بهار نارنج،خواص دمنوش بهار نارنج و به لیمو،خاصیت دمنوش بهار نارنج و به لیمو

بهار نارنج و به لیمو ، خواص دمنوش بهار نارنج و به لیمو ، دمنوش بهار نارنج و به لیمو ، خاصیت درمانی بهار نارنج و به لیمو

در این مطلب از سایت جسارت به خواص بهار نارنج و به لیمو می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خواص بهار نارنج

 بهار نارنج، شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی و عرقیجات و تهیه مربا، گز، سوهان و … کاربرد بسیاردارد. بهارنارنج با نام علمی Citrus aurantium از نظر طب سنتی ایران طبیعتی گرم و خشک دارد. از بهار نارنج عرق تهیه می کنند. از اشکال دارویی گل بهار نارنج روغن، دم کرده، عرق و اسانس است.مهم ترین خاصیت دارویی بهار نارنج تأثیر آن روی سیستم عصبی بدن است. بهار نارنج آرامش بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است و سردردهای میگرنی را کاهش  می دهد. مصرف بهارنارنج تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می‌برد. عرق بهارنارنج خاصیت آرام‌ بخشی و ضد تشنج دارد. بهارنارنج برای رفع کم‌خونی یا بی‌خوابی نیز مفید است، برای این منظور باید قبل از خواب عرق یا دَم‌کرده آن را بنوشید.

بهار نارنج

برای نرم کردن پوست های خشک و جلوگیری از شکنندگی مویرگ ها استفاده می گردد.قابل ذکر است که درمان دردهای متواتر شکمی، نفخ، اسپاسم، سوء هاضمه، فشارهای عصبی و ناراحتی های مربوط به هیجان و عاطفه نیز از موارد مصرف اسانس بهار نارنج هستند.قابل توجه است که دم کرده گل درخت بهارنارنج برای برطرف کردن قولنج های عصبی مفید می باشد.از مخلوط آب کرفس و عرق بهارنارنج برای دفع سنگهای کلیه و مثانه و خرد کردن آنها نیز استفاده می گردد.بهتر است از بهار نارنج تازه در تهیه آب مقطر بهار نارنج استفاده شود. بهار نارنج خشک شده به صورت دم کرده و به عنوان ضد تشنج در بیماری های عصبی مانند هیستری ضعف اعصاب و هم چنین رفع سکسه به کار می رود. آب مقطر بهار نارنج به وسیله بخار آب تهیه می شود. برای این کار یک کیلو بهار نارنج و یک لیتر آب یک کیلو آب مقطر تهیه کنند. آب مقطر بهار نارنج مایعی زلال دارای بوی بسیار قوی و معطر است. رنگ آن گاهی به علت فساد و رشد باکتری ها تغییر می کند. آب مقطر بهار نارنج اگر با هم حجم خود الکل 90 درصد مخلوط گردد باید فلئورسنس بنفش ایجاد کند. تاثیر فوق العاده بهار نارنج بر کاهش اظطراب را بشناسید

بهار نارنج ، خواص بهار نارنج , عرق بهار نارنج , بهار نارنج در بارداری , بهار نارنج چیست

طرز تهیه دمنوش بهارنارنج

این دمنوش به شیوه چای دم می‌شود و حکمای طب سنتی، آن را برای درمان افسردگی تجویز می‌کنند.یک قاشق غذاخوری بهار نارنج را در قوری ریخته و آب با دمای 80 درجه را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم که به مدت 20 دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل به شیرین کردن دمنوش، می توانید از نبات یا عسل استفاده کنید.این دمنوش بر روی سیستم عصبی تاثیر مثبت داشته و خاصیت آرامبخش دارد و همچنین اضطراب را از بین می برد.نوشیدن این دمنوش قبل از خواب موجب رفع بی خوابی می شود.این دمنوش اشتها آور است.دمنوش بهار نارنج مشکل نفخ و ورم معده و روده را رفع می کند.نوشیدن این دمنوش باعث بهبود سردردهای عصبی یا ناشی از میگرن می شود.

بهار نارنج و به لیمو ، خواص دمنوش بهار نارنج و به لیمو ، دمنوش بهار نارنج و به لیمو ، خاصیت درمانی بهار نارنج و به لیمو

استفاده زیاد از این دمنوش باعث بالا رفتن فشارخون وضربان قلب می شود. همچنین این دمنوش می بایست در دوران بارداری و شیردهی با احتیاط مصرف شود.

خواص به لیمو

به لیمو گیاهی بومی آمریکای جنوبی است که به عنوان یک دمنوش مفرح و نشاط آور مورد استفاده قرار می گیرد.دارای خاصیت آرامبخشی بوده و می تواند به عنوان دافع حشرات نیز کاربرد داشته باشد.به لیمو حاوی مواداسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، بیوفلاونوئید، پکتین، و لیمونن است که با عفونت مبارزه میکند.اگر شما از مشکلات سوزش سر دل، کلیه و یا صفرا رنج می برید باید قبل از استفاده با دکتر خود مشورت کنید.برای محافظت از مینای دندان های خود ، حداقل نیم ساعت صبر کنید بعد مسواک بزنید.برگ ها و پیکر رویشی این گیاه دارای خاصیت تب بر، مسکن ، ضد نفخ ، کمک کننده به هضم غذا ، آرامش بخش ، رفع درد شکم ، دل پیچه ، رفع تپش قلب و  اثر مقوی بر معده دارد و برای رفع دردهای عصبی و پایین آوردن درجه حرارت بدن در بیماریها بسیار مفید است.از به‌ لیمو در درمان سوء‌هاضمه ، نفخ ، سردردهای یک‌طرفه ، دردهای عصبی ، سرگیجه و رفع صداهای گوش ، رفع خستگی بدن و علایم سرماخوردگی استفاده می‌گردد. همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی مصرف دارد.

خواص مصرف بهار نارنج در بارداری

مصرف بهار نارنج در بارداری , تاثیر مصرف بهار نارنج در بارداری , خواص مصرف بهار نارنج در بارداری , خاصیت مصرف بهار نارنج در بارداری

عرق بهار نارنج دارای فواید بسیاری می باشد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم. – از خواص عرق شکوفه بهار نارنج، درمان کم خوابی و بدخوابی است، چنانچه قبل از خواب یک استکان عرق بهارنارنج همراه با آب بنوشید، خوابی آرام خواهید داشت. – رفع دل پیچه و سکسکه، گاز معده و همچنین تقویت معده نیز از جمله فواید عرق بهارنارنج می‌باشد . – کنترل تشنج و رفع تپش نامنظم قلب و کاهش اضطراب نیز از دیگر تاثیرات مفید عرق این گیاه می‌باشد. – برای نرم کردن پوست های خشک و جلوگیری از شکنندگی مویرگ‌ها استفاده می‌شود. – مهم ترین خاصیت دارویی بهار نارنج تأثیر آن روی سیستم عصبی بدن است. – بهار نارنج آرامش بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است و سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد. – این عرق، اشتها آور و ضد سرفه است. – از مخلوط آب کرفس و این عرق برای دفع سنگهای کلیه و مثانه و خرد کردن آنها نیز استفاده می‌شود. – عرق بهار نارنج زود فاسد می‌شود و بهتر است دور از نور نگهداری شود. – مصرف این عرق هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود، لذا وجود یک شیشه از آن در منزل لازم است. – نوشیدن عرق تهیه شده از بهار نارنج می‌تواند به تسکین و دردهای ناشی از نفخ معده کمک کند. – برای باز شدن عادت ماهانه خانم‌ها پنبه را به عرق شکوفه بهارنارنج آغشته و استعمال کنند. – زیاده‌روی در خوردن عرق تهیه شده از بهار نارنج بی‌خوابی ایجاد میکند.

  • طیب سالاری