وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

وبلاگ فیمین

بهبود التهاب زانو

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۸ ق.ظ

بهبود التهاب زانو

از التهاب زانو یا عود استفاده نکنید: از زانو استفاده کنید. اگر شما در حال کار هستید، شما باید مدت زمان طولانی دراز بکشید. یا تمریناتی را انجام دهید که زانو را به خطر می اندازد. استفاده از پد زانو که لامینار است و از زانوی شما محافظت می کند. استراحت بین کار اگر مدت زمان طولانی روی زانوی خود بمانید، مدت زمان مشخصی را بپوشانید. پای خود را بگذارید تا زانوی شما را ببندد. اجتناب از نشستن بیش از حد. خم شدن زانو شما بارها و بارها فشار روی مفاصل زانوی شما را افزایش می دهد. سالم بشوید و سالم نگه دارید. این فشار بر مفصل زانو شما را کاهش می دهد.
التهاب مفصلی زانو

دلایل زیادی برای التهاب زانو (آرتریت) وجود دارد. شایعترین نوع آرتروز زانو در زیر شرح داده شده است: آرتریت: آرتریت یا استئوآرتریت شایعترین نوع آرتریت زانو است. آرتریت هنگامی رخ می دهد که سن بالا می رود و دلیل اصلی ناتوانی و ناتوانی در مردان و زنان مسن است. استئوآرتریت ناشی از سایش و پاره شدن غضروف مفصلی زانو است. آکنه، که یک بالشتک طبیعی در مفاصل است، رو به تنگ می کند و در طول زمان به تدریج کاهش می یابد. اگر شرایط بدتر می شود، استخوان های مخالف می توانند با هم شسته شوند. قطعات غضروفی ممکن است به مفصل و شناور برسند و موجب درد دوگانه شوند. آرتریت روماتوئید یا التهاب روماتیسم مفصلی: علت این نوع آرتریت بیش فعالی سیستم ایمنی بدن است. سلول های دفاعی بدن سبب التهاب غشاء در مفصل می شود و در نهایت می تواند غضروف مفصلی را از بین ببرد. استخوان مجاور نیز می تواند نرم شود. کودکان همچنین ممکن است مبتلا به آرتریت روماتوئید شوند و معمولا دارای مفصل زانو هستند. آرتروز پس از ضربه: این نوع تورم مفصلی شبیه استئوآرتریت است و از آسیب به مفصل زانو (مانند شکستگی) ایجاد می شود. نقرس: در این مورد، اسید اوریک در داخل مفصل به وجود می آید و می تواند باعث التهاب و تورم شود.
التهاب تاندون زانو

شایعترین علامت آرتریت زانو درد است و زمانی اتفاق می افتد که فعالیت های روزانه خود را انجام می دهید. درد ناشی از التهاب مفصلی زانو اغلب شروع و تشدید می شود، اما گاهی اوقات ممکن است یک شروع ناگهانی باشد. با توجه به آسیب به غضروف، مفصل زانو سفت و تورم می شود. مفصل ممکن است در لمس، قرمز گرم باشد، و به راحتی ممکن است با درد ناگهانی زانو ایجاد شود. درد، تورم و سفتی مفصلی باعث خم شدن زانو و صاف کردن دندان می شود. در نتیجه، دامنه حرکات زانو محدود است. درد و تورم ممکن است در صبح یا بعد از فعالیت های خاصی نظیر بالا رفتن از پله، پیاده روی، زانو زدن یا نشیمن، بدتر شود. شما ممکن است احساس افسانه ای داشته باشید. هنگام زانو زدن و خم شدن، می توانید ساینده را نیز بشنوید. در طی مراحل اولیه آرتریت، ممکن است در زمان های مختلف بیماری زخم داشته باشید و در دیگر موارد زانو کاملا طبیعی باشد. با این حال، با پیشرفت بیماری، ممکن است درد در استراحت داشته باشید. شما ممکن است قادر به حرکت دقیق نیستید. اگر زانوی شما برای سالها خیلی دیر باشد، زانوی شما تغییر شکل می دهد، ظاهر پاهای شما را تغییر می دهد و آن را کج می کند.
درمان التهاب زانو

طیف گسترده ای از درمان ها برای آرتریت زانو در دسترس است. هدف اصلی درمان آرتریت زانو، کاهش درد و افزایش قدرت و عملکرد مشترک است. در مراحل اولیه، التهاب مفصلی می تواند با روش های غیر جراحی درمان شود، اما در مراحل نهایی، ممکن است جراحی مورد نیاز باشد. با کمک دکتر شما می توانید درمان مناسب خود را پیدا کنید.

  • طیب سالاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی