راههای گیاهی سریع خانگی درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان و کودکان در منزل 

 درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان ،درمان اسهال و استفراغ ویروسی در بزرگسالان،درمان اسهال و استفراغ شدید در بزرگسالان،راههای درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان،درمان اسهال و استفراغ ویروسی بزرگسالان،درمان اسهال و استفراغ بزرگسال

 درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان ،درمان اسهال و استفراغ ویروسی در بزرگسالان،درمان اسهال و استفراغ شدید در بزرگسالان،راههای درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان

توضیحاتی در مورد بیماری اسهال و استفراغ بزرگسالان

اسهال و استفراغ بیماری عفونت روده‌ای است که در فصول گرم سال بویژه تابستان خودنمایی بیشتری دارد و بسیاری از افراد را درگیر خود می‌کند.این بیماری ترفند‌های درمانی بیشماری دارد که البته در صورت تشدید و وخیم بودن ماجرا باید حتما به پزشک مراجعه کرد.بیماری اسهال مدفوع آبکی و یا شل و سست است که سه بار یا بیشتر در هر روز اتفاق می‌افتد. تقریبا همه انسان‌ها تجربه اسهال را در طول زندگی خود را داشته‌اند.بسیاری اوقات اسهال و استفراغ خود به خود پس از طی دوره‌ای بهبود پیدا می‌کنند. اما در این دوره آب و املاح بدن کم می‌شوند که باید این کمبود را با خوردن مایعات سالم جبران کرد.فرد مبتلا به اسهال ممکن است علایم خفیف تا بسیار شدیدی را بروز دهد. کسی که دارای بیماری خفیف است ممکن است فقط چند نوبت دفع مدفوع شل داشته باشد، اما حال عمومی‌اش خوب باشد. در این مطلب از سایت جسارت به راههای گیاهی سریع خانگی درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان و کودکان در منزل می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علائم اسهال و استفراغ در بزرگسالان

یکی از شایعترین بیماری‌ها در فصل تابستان بویژه در کودکان، بیماری اسهال است. دلیل آن نیز گرمای هوا، افزایش میزان آلاینده‌ها به دلیل گرمای هوا و بی مبالاتی بچه‌ها در این فصل، مانند خوردن خوراکی و میوه با دست نشسته و عدم رعایت بهداشت است.اصلی‌ترین راه انتقال باکتری ها، ویروس‌ها و انگل ها، دهان است. اسهال سبب می‌شود که مایعات بدن‌تان را به سرعت از دست بدهید و در معرض دهیدراته شدن قرار بگیرید. اگر به درمان اسهال نپردازید، ممکن است اثرات بسیار جدی روی سلامتی‌تان داشته باشد. علائم کم شدن آب بدن عبارتند از:

خستگی
– خشک شدن غشا‌های مخاطی
– افزایش ضربان قلب
سردرد
– گیج و سردرگم بودن
– افزایش تشنگی
– کاهش ادرار
– خشک شدن دهان

درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان

-در اکثر موارد تهوع و استفراغ ظرف کمتر از 12 ساعت برطرف می‌شود. اگر چند ساعت استراحت کنید و به جز جرعه‌هایی از آب هیچ نخورید ممکن است تهوع واستفراغ خود به خود برطرف شود.استفراغ مکرر شدید یا استفراغ خون، نیاز به مراجعه سریع به پزشک یا بخش اورژانس دارد.

– پس از 8 ساعت، نوشیدن مایعات برای پیشگیری از کم آبی اهمیت می‌یابد. اسهال میزان از دست رفتن مایع را افزایش می‌دهد و ممکن است برای حفظ مایعات و کم شدن تواتر اجابت مزاج، لازم باشد دارو مصرف کنید. استفاده از مایعات بدون افزودنی، بهترین گزینه برای شروع است. آب، آبگوشت صاف شده، آب میوه (اگر اسهال وجود دارد از آب سیب و آب مرکبات پرهیز کنید)، عرق زنجبیل یا مایعات جبران کم آبی مثل او آر اس همگی گزینه‌های قابل قبولی هستند. جرعه های کوچک مایع به احتمال بیش تری در معده می‌مانند. جرعه‌های بزرگتر به احتمال بیش تری تحریک استفراغ می‌کنند. با 30 سی سی یا دو قاشق غذاخوری هر 10 دقیقه شروع کنید. رژیم مایعات بدون افزودنی، تنها به مدت 24 ساعت قابل قبول است. پس از این مدت باید از مایعات جبران کم آبی استفاده کرد.

– از محصولات لبنی در 24 ساعت اول شروع علایم پرهیز کنید. اگر به نظرتان می‌رسد با نوشیدن شیر اسهال شروع می‌شود یا افزایش می‌یابد تا بازگشت اجابت مزاج به وضع طبیعی، از خوردن شیر خودداری کنید.اگر استفراغ تمام شود می‌توانید به تدریج خوردن غذاهای سالم را شروع کنید. بعضی متخصصان توصیه می‌کنند با غذاهای کربوهیدارت دار مثل نان تست، برنج یا سیب زمینی شروع کنید.از غذاهای ادویه‌دار و گوشت 1 تا 2 روز پرهیز کنید. توصیه می‌کنیم غذاهایی را که دوست دارید در حجم کم شروع کنید و ظرف 2 تا 3 روز از رفع علایم، به رژیم معمول خود برگردید.

– می‌توانید برای بهبود تهوع از داروی بدون نسخه دیمن هیدرینات استفاده کنید. از دکتر داروساز در مورد این دارو راهنمایی بخواهید. دیمن هیدرینات در زمان بارداری بی خطر است.اشکال دارویی دیمن هیدرینات به شکل قرص، قرص جویدنیو شیاف موجود است. بزرگسالان هر 3 تا 4 ساعت به 50 میلی گرم نیاز دارند.

درمان خانگی اسهال و استفراغ در بزرگسالان

نمک حاوی سدیم است که یک الکترولیت است که می تواند برای جلوگیری از کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ استفاده شود. به علاوه، نمک در مبارزه با عفونتها به حفظسطح pH دستگاه گوارش کمک میکند.اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری نمک به ۱ لیتر و یا ۴ فنجان آب فیلتر شده.سپس ۲ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنیددر فواصل زمانی کوتاه در طول روز بنوشید.

درمان خانگی اسهال و استفراغ در بزرگسالان با سرکه سیب

سرکه سیب همچنین بسیاری از بیماری های اسهال و استفراغ کمک می کند. سطح pH را کنترل و سموم مضر بدن را از بین می برد. به علاوه، بعلت داشتن پکتین، تحریک معده را کاهش می دهد و درد معده، تهوع، استفراغ و گاز را کاهش میدهد. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از سرکه سیب خام به یک لیوان آب گرم . ۳۰ دقیقهقبل از وعده غذایی روزانه تا زمان بهبودی کامل بنوشید متناوبا، می توانید ۱ قاشق چای خوری از سرکه سیب خام به یک لیوان آب انگور را اضافه کنید دو بار در روز برای چند روز بنوشید.

درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان با زنجبیل

زنجبیل درمان بسیار موثر برای درمان اسهال و استفراغ به دلیل ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است. این می تواند به پیشگیری و درمان عفونتمعده منجر شود، و فراوانی علائم مانند مدفوع آبکی، تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلات شکم نیز کاهش می دهد. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل تازه خرد شده به ۱ فنجان آب جوش. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. ، اضافه کردن جرعه ای عسل به این چای. نوشیدن این چای تسکین دهنده ۲ یا ۳ بار در روز تا زمانی که احساس می کنید حالتان بهتر است. شما همچنین می توانید زنجبیل تازه را آماده و چند بار در روز آن را بنوشید. حتی می توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه یا کپسول زنجبیل رابرای درمان اسهال و استفراغ بجوید. افراد دارای فشار خون بالا باید از زنجیبل استفاده نکنند.

درمان اسهال و استفراغ ویروسی در بزرگسالان

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است همچنین داروی خوبی برای اسهال و استفراغ. این می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های اسهال و استفراغ جلوگیری کند.مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل ۲ یا ۳ بار در روز برای کاهش درد معده. همچنین می توانید ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید. همچنین می توانید چای ریحان را روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.

درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان با نعناع 

نعناع ضد میکروبی و ضد اسپاسم است که به تسکین گاز، نفخ، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی معده و روده کمک میکند.اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری برگ های نعناع خشک به ۱ فنجان آب جوش. به مدت ۱۰ دقیقه. برای طعم دادن به آن مقداری عسل بریزید بین وعده های غذایی ۳ بار در روز از این چای گیاهی بنوشید. حتی می توانید نعناع بدون قند برای آرام کردن معده مثل آدامس بجوید.

درمان اسهال و استفراغ

موز، رسیده و خام، همچنین در درمان اسهال و استفراغ کمک می کند. وجود آمیلاز در موز به کاهش علاپم کمک میکند.موز همچنین دارای پتاسیم و منیزیم، دو الکترولیت مهم مورد نیاز برای کارکرد صحیح دستگاه گوارش است. به علاوه، موز مواد غذایی شیرین و مطلوب است که هضم را آسانمیکند. چند تکه موز را به یک فنجان ماست خورد کنید ۲ یا ۳ بار در روز بخورید. همچنین می توانید چند موز رسیده را در سوپ بریزید.

پرهیز از لبنیات برای درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان

آدم‌های زیادی عاشق محصولات خوراکی لبنی مثل شیر، کره و پنیر هستند اما با وجود آن‌که مزه‌ی خوبی دارند، بهتر است در آغاز اسهال از آن‌ها پرهیز کرد چراکه وضعیت را وخیم‌تر می‌کنند. به خصوص افرادی که از عدم‌تحمل لاکتوز رنج می‌برند، باید از آن‌ها دوری کنند.

موادی که باید از آن‌ها پرهیز کنید :

– شیر
– کره
– پنیر
– دیگر محصولات لبنی

توجه: پس از آن‌که به حالت عادی برگشتید و مشکل اسهال‌تان برطرف شد می‌توانید دوباره محصولات لبنی را مصرف کنید.

مطالب مرتبط :

علائم و درمان ویروس جدید اسهال و استفراغ در کودکان و نوزادان و بزرگسالان

بهترین روش برای درمان اسهال و استفراغ ویروسی کودکان و بزرگسالان

معرفی قرص ها و روش درمان دارویی اسهال و استفراغ در بزرگسالان

موثرترین روش درمان اسهال و استفراغ در کودکان و نوزادان

همه چیز در مورد علت و درمان اسهال و استفراغ در نوزادان و شیرخواران